Aktiv kølning på PII 350mzh i ibm kabinet?~
Fra : Palle Skarby

Dato : 06-10-02 16:49

ER det muligt at sætte en aktiv køler på en pII som pt. har en passiv (den
står på højkant)

Hvad kan man eller gøre - kabinet blæseren virker, men måske man skulle
sætte en anden.

Gode råd søges!!!

--
Palle, København NV

Fra : Preben Andersen

Dato : 06-10-02 17:39

"Palle Skarby" <skarby@private.dk> wrote in message
> [...]
> står på højkant)
>
> Hvad kan man eller gøre - kabinet blæseren virker, men måske man skulle

Hvad er problemet? Bliver den for varm, og hvordan viser det sig?
Du kan købe en lille blæser til at skrue på køleprofilen.

mvh
Preben

Fra : Palle Skarby

Dato : 06-10-02 18:55

Ja, jeg tror den er for varm. For jeg får - efter den har kørt et
stykketid - uden belastning, en fejlmeddelse om at der er sket en fejl i
kernel32.dll.

Ligesom det pludselig går ned og genstarter (kan også være PSU, men den kan
vel ikke være skyld i kernel32.dll fejlen??????)

en

--
Palle, København NV

Fra : Leony

Dato : 07-10-02 07:12

"Palle Skarby" <skarby@private.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg tror den er for varm. For jeg får - efter den har kørt et
> stykketid - uden belastning, en fejlmeddelse om at der er sket en fejl i
> kernel32.dll.

Har fundet dette om kernel32.dll:
http://www.all-windows.com/kernel32.html
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/support/windows/topics/error
msg/kbkern.asp
Der står at det kan skyldes en varm cpu eller en dårlig psu.
Jeg ville dog starte med at reinstallere Windows, så kan softwarefejl i
hvert fald udelukkes. Da listen med mulige softwarefejl er en del længere
end hardwarefejlene.

Så at Brinck (København) har en Slot 1 (er det ikke det en p2 er, hvis den
står lodret) køler til 10 kr, måske kan du bruge den - hvis du bor i
København.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kresten K. Jeppesen

Dato : 06-10-02 17:46

"Palle Skarby" <skarby@private.dk> wrote in message
> ER det muligt at sætte en aktiv køler på en pII som pt. har en passiv (den
> står på højkant)

Vidste slet ikke at den ville køre med passiv køling! Min gamle (og for kort
tid siden) pensionerede P2 350mhz har da sådan en INtel in-a-box køleprofil
med en spøjs blæser der kanaliserer luften ud over hele det lange
køleprofil. Med denne har den kørt 392mhz (WOW hva? ;) ) på et Asus P2B i
lang tid uden at blive lunken.

Hvis du kun har en passiv køleprofil på nu så er det sikkert en stor fætter
med rimelig lange 'finner' eller andre dimser der stikker ud. Hvorfor ikke
bare sætte en eller to blæsere direkte på køleprofilen? Du kan enten skrue
dem fast ned mellem finnerne eller bare klistre dem på feks. med noget
varm-lim.

Ellers er der da ingen mangel på aktive slot 1 kølere:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724587902
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607955
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607898
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244607946

disse vil jeg mene nok er overkill på en P2 350mhz. Endelig er der Intels
in-a-box til P2 som er udemærket (hvis man kan finde en)

K.J.