Hjælp ! Vi bliver parret !
Fra : ULLA MORTENSEN

Dato : 25-02-01 02:04

Ja nu har vores lille Newfoundlænder fundet ud af at han er en dreng.
Han er snart 9 mrd. gammel.
Hvordan får vi ham til at lade være med at parre os ?
Når vi siger nej og skubber ham ned, bliver han bare mere ihærdig.

Vi har fåer et særdeles godt råd: At sparke ham i kuglerne !
eller træde ham hårdt på poterne.

Det syntes vi er direkte ondt.

Findes der ikke bedre løsninger ?
På forhånd tak for gode råd
Hilsen Ulla & Mogens

Fra : Mari

Dato : 25-02-01 02:56

"ULLA MORTENSEN" <frumortensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ja nu har vores lille Newfoundlænder fundet ud af at han er en dreng.
> Han er snart 9 mrd. gammel.

Jeres hvalp er godt igang med at fortælle jer, at det er den
stærkeste der har retten til at parre.
Det er dominans han praktiserer på jer.

Tag ham i et snuptag og vend ham om på ryggen og hold ham fast
med blottet strube indtil han slikker sig omkring munden.
Brum ad ham - men sig ellers ikke noget.

Lad ham aldrig på ind/ud ad døren først.

Lad ham ikke selv bestemme hvor når han må begynde at spise.

Lad ham ikke spise, før I andre er helt færdige.

Lad ham aldrig være i en position, hvor hans hoved er højere end
jeres.

Træn andre lederskabsøvelser med ham.

--

Venlig hilsen
M a r i a n n e H a n s e n

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-02-01 08:14

> Vi har fåer et særdeles godt råd: At sparke ham i kuglerne !
> eller træde ham hårdt på poterne.
>
> Det syntes vi er direkte ondt.

Ja det synes jeg bestemt også!!! men også her er det en fordel at man har
lært hunden forskellige nejøvelser .... endvidere kan det at han parrer sig
på jer
være tegn på at han mangler beskæftigelse ....eller hjernegymnastik ...
sørger i mon for at han bliver tilstrækkeligt aktiveret ...?? altså ikke
bare motioneret via traveture .. får han lov at søge sin mad der er spredt
ud over haven ... lære små "hundekunster" Zig zag, rul, hente ting/gå med
ting, søg, osv.

Endelig er der nok tale om dominans .... og jeg vil helt sikkert anbefale
jer lederskabsøvelser ... for rent faktisk er det jer der har retten til at
pare jer .... lad ham aldrig gå først ud af døren,,, I bestemmer hvornår han
må spise... og tillader selvfølgelig ikke at han kaster sig over maden.
øv masser af nej øvelser ....tillid ham ikke adgang til jeres
hvile/siddepladser/ soveværelse osv. da disse er statusophøjende steder ....
Har I mon overvejet at gå til træning med ham!!

Masser af weekendhils fra Anne-Marie

Fra : x Vuf x

Dato : 25-02-01 12:28

Sun, 25 Feb 2001 02:03:51 +0100, ULLA MORTENSEN wrote:

>Vi har fåer et særdeles godt råd: At sparke ham i kuglerne !
>eller træde ham hårdt på poterne.

Det var dog horribelt!!!

>Det syntes vi er direkte ondt.
>Findes der ikke bedre løsninger ?
>På forhånd tak for gode råd

Marianne har gode råd til at vise ham på plads.
Følg det inden han bli'r for stor til at smide
i gulvet med nakken først.

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com