ODBC problem
Fra : Ghashûl

Dato : 25-02-01 00:14

Hej!

Jeg er ved at designe min side fra bunden i PHP og har besluttet at
bruge ODBC til min Access database indtil det hele kører så jeg kan
lave det om til MySQL når jeg er klar til at lancere PHP siden.

Jeg har nu et lille problem med at hente data, har prøvet med dette
script:

<?
$dsn = "lyrics"; // datasource dsn name
$sort = "m";

$query = "SELECT * FROM Cover WHERE Artist LIKE '$sort%' ORDER BY
Artist";
echo $query;

// connect to the dsn
$odbc_link = odbc_connect($dsn,$username,$password);
if ($odbc_link) echo "<H1>ODBC Connect Success!</H1>";

// do query
$odbc_result = odbc_exec($odbc_link,$query);

$foo = odbc_result_all($odbc_result,"cellspacing=0 cellpadding=2
border=1");
?>

Men det giver bare dette:

SELECT * FROM Cover WHERE Artist LIKE 'm%' ORDER BY Artist
ODBC Connect Success!

Warning: SQL error: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Selected
collating sequence not supported by the operating system., SQL state
S1000 in SQLExecDirect in C:\Program Files\Apache
Group\Apache\htdocs/odbc.php on line 16

Warning: Supplied argument is not a valid ODBC result resource in
C:\Program Files\Apache Group\Apache\htdocs/odbc.php on line 19

Nogen der kan hjælpe?
TIA

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 25-02-01 01:15

"Ghashûl" <ghashul@ghashul.dk> wrote in message

> [...]
> collating sequence not supported by the operating system., SQL state
> S1000 in SQLExecDirect in C:\Program Files\Apache

Det er åbenbart en kendt fejl i en ODBC driver til access eller lign. se
f.eks.: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q246/1/67.asp

samt:
http://www.google.com/search?q=selected+collating+sequence+not+supported+by+
operating+system

Evt. kunne du jo overveje at installere mysql på din windåse.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Ghashûl

Dato : 25-02-01 01:46

On Sun, 25 Feb 2001 01:14:30 +0100, "Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk>
wrote:

>Evt. kunne du jo overveje at installere mysql på din windåse.

Ok, tak.
Kunne ikke umiddelbart se hvordan jeg skulle løse dette.
Så er det lettere at installere mysql, den behøver jo ikke indeholde
de korrekte data for at det virker...