Fluer.
Fra : Nina Svanholm

Dato : 06-10-02 08:33

Hej

I går aftes lagde jeg mærke til at der var enormt mange fluer i stalden. Så
tænkte jeg først på at købe noget staldchock, men blev alligevel i tvivl
fordi kan det skade hesten? Det er jo gift, hvad nu hvis hestene for en
forgiftet flue i munden? Er der noget alternativ-altså noget der ikke er
giftigt men som fluerne dør af?

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-10-02 09:20

In article <3d9fe8a6$0$10677$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>, Nina Svanholm wrote:
> [...]
> fordi kan det skade hesten? Det er jo gift, hvad nu hvis hestene for en
> forgiftet flue i munden? Er der noget alternativ-altså noget der ikke er

jep, men det vækker sikkert hestene... Da det lyser og larmer...
Du kan købe en "lampe" der lyser på en måde der skulle tiltrække
fluer, insekter og andet flyvende småkræ. Det har så 2 "frie"
ledninger snoet rundt omkring, så tæt at det er LIGE før der
springer en gnist. Disse ledninger er der højspænding i, og
når der kommer en flue i nærheden bliver den ristet meget hurtigt.
Der er selvfølgelig noget gitter omkring, så du ikke selv får
stød.

JonB

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-10-02 08:22

Hej

Sådan en har jeg, men det er kun myg og andre insekter der går i- fluerne
flyver vist uden om

Fra : Line Chr. Prestkværn

Dato : 07-10-02 21:47

Pssst... Nattefrosten har kommet her i Norge..
Fluene er VEKK!

Line.

Fra : Tanja Bromley

Dato : 06-10-02 11:27

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fordi kan det skade hesten? Det er jo gift, hvad nu hvis hestene for en
> forgiftet flue i munden? Er der noget alternativ-altså noget der ikke er

Tålmodighed kan bruges
Hvis du ikke allerede bruger det, vil jeg anbefale Stalosan F i hesteboksene
efter hver udmugning - og så den der tålmodighed ... det er lige straks
alt for koldt til, at bæsterne kan overleve.

Vi har næsten ingen fluer haft hele sommeren (glæden har været stor!) -
men NU ... puha, der er mange, og de er pågående og møg-irriterende !
Man må trøste sig med at frosten er på vej ....

/Tanja

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-10-02 08:24

Hej

Hmm, tålmodighed? Nå ja det er vel en mulighed
Vi havde heller ingen fluer hele sommeren, men de har taget revance nu!

Fra : Tine Gade

Dato : 07-10-02 09:15

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-10-02 18:46

Heldigvis synes jeg at de så ud til at være ved at dø i går, der
> var rigtigt mange der bare kravlede rundt og ikke kunne flyve! Lidt
> ulækkert, men mon ikke de så snart forsvinder?
> Tine

Jo, jeg håber på en god gang nattefrost, men synes dog at der var lidt
mindre i dag end der var i går, så hvis der dør nogle hver dag, så er
problemet pludselig væk

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Iben Holst

Dato : 07-10-02 16:37

Hej ...

Vi har også mange fluer lige nu .... ikke i stalden for den er ikke taget i
brug endnu, men til gengæld - og værre - hér i huset !!!

De er dovne og flyver ikke specielt hurtigt - de kommer ind hvor de nu kan
for at finde et sted at overvintre! Jeg banker på de steder jeg har opdaget
de er ved at finde "ly" og så støvsuger jeg dem, så snart de viser sig ....
Men det er nok ikke lige så nemt at gøre i en stald *S*

Iben

Fra : Nina Svanholm

Dato : 07-10-02 18:49

> [...]
> de er ved at finde "ly" og så støvsuger jeg dem, så snart de viser sig
> Men det er nok ikke lige så nemt at gøre i en stald *S*

Yrk, de er altså mindre charmerende at have indendøre Men som sagt så
håber jeg vist bare på at nattefrosten gør kål på dem.

Venlig hilsen Nina Svanholm.