Er den da gået helt fra snøvsen ?
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-10-02 00:44

Hej alle
Jeg forstår det ikke! Mine katte har aldrig synes cigaretter er
tiltrækkende. Nu er min siameser PLUDSELIG blevet helt vild med dem. Hver
gang jeg tager en ud af pakken, kommer han rendende. Først troede jeg han
bare havde en dille med at dimse rundt med pakken (det er der før andre der
har haft), men næh nej, han vil ha' selve cigaretten.... og han snuser og
oversavler den.

Har i nogensinde oplevet det ? Eller er han blevet "hooked" ? *G*

Hilsen Nina - der hellere må lægge pakken væk i nat, så jeg ikke skal ryge
hans savl i morgen *G*

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-10-02 00:42

Nina, Tender Tribes wrote:

> Har i nogensinde oplevet det ? Eller er han blevet "hooked" ? *G*

Yep, Namacoola, som bor hos Ann & Jan har alle dage været syg med
cigaretter og cigaretskoder Min Chabél går fuldstændig i selvsving
over mentholcigaretter, som *jeg* heldigvis ikke ryger

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Eva Schmidt

Dato : 06-10-02 01:02

Nina, Tender Tribes <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en
> Hej alle
> Jeg forstår det ikke! Mine katte har aldrig synes cigaretter er
> tiltrækkende.

Apropos cigaretter.
Er det mon lige så farligt for katte, at være passive rygere, som det er for
mennesker?
Jeg mener, det er jo en kendsgerning, at man kan få kræft som passiv ryger,
så hvad med de katte, som bor hos mennesker, der ryger meget?
Deres lunger er jo mange gange mindre end vores, så man skulle da tro, at de
var mere udsatte!

mvh Eva

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 06-10-02 01:40

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Apropos cigaretter.
> Er det mon lige så farligt for katte, at være passive rygere, som det er
for
> mennesker?

Og er det ikke meget farligt for katte at gnaske i cigaretter?

Når man har små børn, bliver man advaret kraftigt om faren for at de kommer
til at spise en cigaret, eftersom det er meget giftigt. Men mon ikke det er
endnu mere giftigt for en kat, hvis den kommer til at gnave i en cigaret?
Lige som det fx er dødeligt for dem at spise en Panodil.

Mvh. Else - der heldigvis er ikke-ryger, og derfor ikke har problemet.

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-10-02 07:30

Min Olivia har samme last, det kostede mig et weekend
dyrlæge-besøg, da hun åd et skod og fik nikotinforgiftning, alle askebægere
her i huset er lukkede,
cigaretter ligger i plastichylster hun ikke kan åbne.Ang.
passiv rygning, ja det er lige så farligt for katte, der har lige været
offentliggjort en artikel om det på engelsk, jeg
vil se om jeg kan finden den eller et link

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-10-02 12:51

In article <3d9fd879$0$32511$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, marianne
hellemose <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

> passiv rygning, ja det er lige så farligt for katte, der har lige været
> offentliggjort en artikel om det på engelsk, jeg
> vil se om jeg kan finden den eller et link

Jeg har også læst noget om det for nylig. Det var en anden slags kræft
end lungekræft de fik. Hm... lymfekræft? eller blodkræft? Men
konklusionen var at ja, det var lige så farligt for dem, hvad der jo
egentlig er logisk nok

Fra : Jette

Dato : 06-10-02 10:46

"Nina, Tender Tribes" skrev:
> [...]
og
> oversavler den.
>
> Har i nogensinde oplevet det ? Eller er han blevet "hooked" ? *G*

Jeg så en udsendelse på "Animal Planet" i går. De fortalte bl.a. om en
hund, der tyggede cigaretskodder.... den var ganske enkelt blevet
afhængig af nikotinen.

Mvh. Jette