komandoen find??
Fra : Heine Laursen

Dato : 05-10-02 22:39

Hejsa.

Okay, kald mig bare dum, men jeg kan ikke finde ud af at finde en fil
med komandoen find!!

Taget fra man siden:
Name:
find searches for files in a directory hierarchy
Synopsis:
find [path] [expression]

Så godt, så langt.

Så vil jeg gerne have find til at finde ud af om jeg har en fil der
hedder noget med libpython. Så jeg skriver ' find / libpython*'
ingen resultat.

Så vil heg se om jeg kan finde en fil jeg ved der findes på computeren.

find / sndconfig.

Ingen resultat. Ok, jeg ved den findes i /sbin så:

find /sbin sndconfig.

Ingen resultat.

Hvordan dælen du i du, for at finde ud af om jeg har en fil der hedder
noget med libpython???

Heine Laursen

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 05-10-02 22:46

Heine Laursen wrote:
> Hejsa.
>

> Så vil heg se om jeg kan finde en fil jeg ved der findes på computeren.
>
> find / sndconfig.

find / -name "sndconfig"

mvh
henrik

Fra : Heine Laursen

Dato : 05-10-02 22:50

In article <3D9F5D82.40806@netscape.net>, Henrik Lynggaard wrote:

> find / -name "sndconfig"

Er min rødhætte 7.3 sær?

Du får lige out puttet af det, så må du selv bedømme

[root@localhost /]# find / -name "sndconfig"
find: /proc/941/fd: No such file or directory
find: /proc/4470/fd: No such file or directory
find: /proc/4501/fd: No such file or directory
find: /proc/4629/fd: No such file or directory
find: /proc/4843/fd: No such file or directory
/usr/sbin/sndconfig
/usr/share/sndconfig
/sbin/sndconfig
[root@localhost /]#

Heine Laursen

Fra : Heine Laursen

Dato : 05-10-02 22:56

In article <3d9f5e95$0$32528$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Heine Laursen wrote:

> [...]
> find: /proc/4501/fd: No such file or directory
> find: /proc/4629/fd: No such file or directory
> find: /proc/4843/fd: No such file or directory

Danm.. Den fant jo filerne.. De mærkelige fejl meddelser forvirede mig.

Mange tak..

Heine Laursen

Fra : Kent Friis

Dato : 06-10-02 12:00

Den 05 Oct 2002 21:50:13 GMT skrev Heine Laursen:

> [...]
>find: /proc/4501/fd: No such file or directory
>find: /proc/4629/fd: No such file or directory
>find: /proc/4843/fd: No such file or directory

/proc er generelt underlig, og kan forvirre de fleste programmer. Det
skyldes at det er et virtuelt filsystem, der indeholder en en masse
dynamiske ting der ændrer sig hele tiden. Fx. er /proc/<tal>
directories for alle processer på systemet, og den "No such file..."
skyldes bare at de 5 processer nåede at blive færdige inden find
nåede ind i directoriet.

Generelt skal man bare undgå /proc med den slags kommandoer, især skal
man ikke tage backup af /proc.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Kent Friis

Dato : 05-10-02 22:46

Den 05 Oct 2002 21:38:33 GMT skrev Heine Laursen:
>Hejsa.
>
>Så vil jeg gerne have find til at finde ud af om jeg har en fil der
>hedder noget med libpython. Så jeg skriver ' find / libpython*'
>ingen resultat.

find / -name 'libpython*'

>Så vil heg se om jeg kan finde en fil jeg ved der findes på computeren.
>
>find / sndconfig.

find / -name sndconfig

Mvh
Kent