En lille slot i bundkortet! Hvad er den ti~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 05-10-02 21:34

Hej!

Der findes en lille slot i mit bundkort ved siden af PCI-slottene.
Det lille brune slot er knap halvt så stort som PCI-slottene!
Det er ikke et AGP-slot... det er meget mindre!

Hvad bruger man det til?
Hvad er det for en type slot?

(Nogen siger det er til modem! )

Med venlig hilsen
Christian Thorsen

Fra : Martin K

Dato : 05-10-02 21:54

Christian Thorsen wrote:
> Der findes en lille slot i mit bundkort ved siden af PCI-slottene.
> Det lille brune slot er knap halvt så stort som PCI-slottene!
> Det er ikke et AGP-slot... det er meget mindre!

Sådan een er der også på mit mobo (Asus A7A266-E). I specifikationerne står
at det er en AMR-port - hvad det så end betyder...

> Hvad bruger man det til?
> Hvad er det for en type slot?

Jeg har ingen anelse, men jeg undrer mig også... så jeg 'lytter' lige med
hvis nogen har nogle gode forslag

--
Martin K

Fra : Jesper Laursen

Dato : 05-10-02 21:55

Højst sansynligt et AMR slot. Det er vist noget med at man kan tilslutte et
modem e.l. som kan starte pc'en.

Umiddelbart tror jeg ikke, at der er ret mange, der bruger den til noget.

Venlig hilsen Jesper Laursen

Fra : Thomas T

Dato : 05-10-02 22:16

Det er AMR-slot og der er til modem af den slags der bruger processorkraft
(nogen billige modem's der aldrig er slået igennem).

ThomasT

Fra : Martin K

Dato : 05-10-02 22:16

Thomas T wrote:
> Det er AMR-slot og der er til modem af den slags der bruger
> processorkraft (nogen billige modem's der aldrig er slået igennem).

Det var da noget latterligt noget at spilde plad på moboet med...

--
Martin K

Fra : Esben

Dato : 05-10-02 23:08

"Thomas T" <FJERN-DETTEthth@c.dk> skrev i en meddelelse
> Det er AMR-slot og der er til modem af den slags der bruger
processorkraft
> (nogen billige modem's der aldrig er slået igennem).

Jep, Audio Modem Riser. Kan bruges til enten modem eller lydkort, men
med dagens priser på et alm. modem og lydkort, er det fuldstændigt
overflødigt med den slot.

--
Esben