Bøvl med Update
Fra : Pelle Klumpfeber

Dato : 05-10-02 19:28

Når jeg bruger nedenstående kode til at opdatere min access base kommer der
en fejlmeddelelse:

Syntax error (missing operator) in query expression 'Id ='.

Min SQL udskrevet giver dette resultat: UPDATE aftaler SET Event='Test',
Info='Test', Realdato='01-01-2002', Dato='01-01-2002' WHERE Id =

Min kode:
strSQL = "UPDATE aftaler SET "
strSQL = strSQL & "Event='" & request.form("Event") & "', "
strSQL = strSQL & "Info='" & request.form("Info") & "', "
strSQL = strSQL & "Realdato='" & request.form("Dato") & "', "
strSQL = strSQL & "Dato='" & request.form("Dato") & "'"
strSQL = strSQL & " WHERE Id = " & request.form("Id")

Nogle der har et bud ?

--
PK

Fra : Flemming Jensen

Dato : 05-10-02 19:53

Pelle Klumpfeber skrev:

> [...]
>
> Min SQL udskrevet giver dette resultat: UPDATE aftaler SET Event='Test',
> Info='Test', Realdato='01-01-2002', Dato='01-01-2002' WHERE Id =

Du mangler jo nogle tegn efter sidste linje. Prøv at skriv & " ' " efter
sidste linie, altså sådan her:
strSQL = strSQL & " WHERE Id = '" & request.form("Id") & "'"

Så skulle det virke :)

__
Flemming Jensen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 05-10-02 20:07

> Du mangler jo nogle tegn efter sidste linje. Prøv at skriv & "" ' "" efter
> sidste linie, altså sådan her:
> strSQL = strSQL & "" WHERE Id = '"" & request.form(""Id"") & ""'""
>
> Så skulle det virke :)

Det kunne også tænkes at Id var et talfelt :). Jeg tror snarere det
skyldes at form feltet "ID" enten ikke eksisterer, eller også har det
ikke nogen værdi.

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Flemming Jensen

Dato : 05-10-02 20:27

Mark S. Rasmussen skrev

> Det kunne også tænkes at Id var et talfelt :). Jeg tror snarere det
> skyldes at form feltet "ID" enten ikke eksisterer, eller også har det
> ikke nogen værdi.

Nå ja, men efter den fejlmeddelse han fik, virker det da bare som om han
mangler at afslutte sætningen.

__
Flemming Jensen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 05-10-02 21:34

> Nå ja, men efter den fejlmeddelse han fik, virker det da bare som om han
> mangler at afslutte sætningen.

Den fejlmeddelelse kan betyde både det du prøver at rette, og det jeg
foreslår :) Guderne må hvide hvilken fejl er aktuel.

Mvh Mark

---
Postet via www.improve.dk

Fra : Pelle Klumpfeber

Dato : 05-10-02 23:33

"Flemming Jensen" <CyberOrc@tiscali.dk> wrote
> Du mangler jo nogle tegn efter sidste linje. Prøv at skriv & " ' " efter
> sidste linie, altså sådan her:
> strSQL = strSQL & " WHERE Id = '" & request.form("Id") & "'"
>
> Så skulle det virke :)

Nix det virker stadig ikke. Jeg har prøvet dette her:

strId = request.form("Id")
response.write strId

og det giver heller intet output. Der er en "Id" kolonne i min tabel og der
er såmænd også tal i. Den er sat til autonumerering - kan det have noget med
det at gøre ?

Fra : SumSum

Dato : 05-10-02 23:51

"Pelle Klumpfeber" <pelle@hotmailz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> er såmænd også tal i. Den er sat til autonumerering - kan det have noget

Problemet ligger ikke i din tabel men i din formularafsendelse. Check om du
har et felt kaldet id. Hvis du ikke kan finde fejlen der, må du skrive koden
fra <form> til </form>, så kigger vi på det

Hilsen
SumSum

---

Fra : Pelle Klumpfeber

Dato : 06-10-02 00:21

"SumSum" <motor30@hotmail.com> wrote
>Check om du
> har et felt kaldet id.

Åhh jeg store fjols! Behøver jeg sige mere ;)

--
PK