Frit kobber
Fra : Krage

Dato : 08-01-01 23:54

Nu gik jeg lige så glad og ventede på min DSL forbindelse hos CC, men fik
den kedelige meddelelse at der ikke var noget frit kobber på adressen.

Nu er spørgsmålene:

Kan teledanmark så levere deres ADSL?

Bliver der frit kobber, hvis jeg afbestiller min telefon?

Mvh Krage

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-01-01 00:38

> Nu gik jeg lige så glad og ventede på min DSL forbindelse hos CC, men fik
> den kedelige meddelelse at der ikke var noget frit kobber på adressen.
> Kan teledanmark så levere deres ADSL?

Ja, de kan køre både tale + data på den samme linie.

> Bliver der frit kobber, hvis jeg afbestiller min telefon?

Nej, men Rå Kobber aftalen giver mulighed for at du overdrager dit kobber
til CC, mod at afskrive dig muligheden for at modtage forsyningspligtydelser
fra TDK

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke Tele Danmark Internet

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-01-01 01:04

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote Tue,
9 Jan 2001 00:38:28 +0100 :

>mod at afskrive dig muligheden for at modtage forsyningspligtydelser
>fra TDK

Rent faktisk ikke som jeg har forstået det.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-01-01 01:59

> Rent faktisk ikke som jeg har forstået det.

Du har ret, den er uklar. Der er ikke noget i aftalen om at man skal
underskrive en formular om at man ikke kan få forsyningspligtydelser, men i
afsnit 26.2 står der:

"Hvis en Operatørs slutkunde ønsker at foretage et fuldstændigt skift af
leverandør af teleydelser til Tele Danmark, og Tele Danmark i den
forbindelse har behov for adgang til det/de pågældende individuelle rå
kobbertrådpar, er Tele Danmark berettiget til at opsige Operatørens aftaler
om individuelle rå kobbertrådpar til slutkunden, per den dato, hvor
slutkunden ønsker at skifte til Tele Danmark. ("Slutkunden genetablerer
kundeforholdet til Tele Danmark")."

Det anser jeg som en ihvertfald delvis carte blanche til at snuppe kobberet
tilbage (dvs man skal ikke forvente at kunne få begge) og sidste afsnit hvor
der står:

"Tele Danmark skal endvidere være berettiget til enhver opsigelse, der sker
med henblik på varetagelse af den forventede fremtidige levering af egne
ydelser, herunder varetagelse af eventuelle forsyningspligtsydelser.
Opsigelsesvarslet er i så fald 4 uger."
Giver jo faktisk TDK lov til at snuppe naboens kobber hvis fx mit kobber
blev dårligt og TDK ikke ønskede at trække nyt op nede fra kælderen.

Ved nogen om dette rent faktisk er sket?

Fra : Krage

Dato : 09-01-01 21:37

Tak for svarene.
Jeg kontaktede TD idag, men de siger der er 2½ måneds leveringstid på
Netexpress. Det er da ikke god forretning, jeg venter ihvertfald på noget
andet.

Krage