objCommand.Execute fejl ??
Fra : SpookiePower

Dato : 05-10-02 16:59

Jeg får denne fejl bedsked - Data type mismatch in criteria expression.
i linien som hedder - Set RecordSet = objCommand.Execute

Jeg modtager en value fra "rullemenu", et tal mellem 0-2 som jeg bruger til
at sætte ind i min SQL streng. Jeg har aldrig haft problemer med
Set RecordSet = objCommand.Execute, men denne gang får jeg en
fejlmeddelses som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Er der nogle
som kan hjælpe en nybegynder ??

Hilsen Kim.

Dim objCommand, RecordSet, medarbejder, strConnect
Set objCommand = Server.CreateObject("ADODB.Command")

medarbejder = Request.Querystring("rullemenu")
objCommand.ActiveConnection = strConnect
objCommand.CommandText = "SELECT password, efternavn FROM medarbejdertabel
WHERE medarbejdernummer ='" & medarbejder & "'"
objCommand.CommandType = adcmdText

Set RecordSet = objCommand.Execute
Set objCommand = Nothing

while Not objRS.EOF
response.write objRS("password") & ": " & objRS("efternavn") & "<BR>"
objRS.MoveNext
wend

objRS.Close
Set objRS = Nothing

Fra : Martin_P

Dato : 07-10-02 06:51

On Sat, 5 Oct 2002 17:59:03 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Set RecordSet = objCommand.Execute, men denne gang får jeg en
>fejlmeddelses som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Er der nogle
Hvilken datatype er der tale om i din database? Tekst eller tal? for
det er der det går galt...

Hvis der står TEKST i din database, og den så hiver et tal ned og
forsøger at indsætte det i databasen går det galt - og på samme måde
omvendt - vær sikker på hvilke datatyper du arbejder med

Martin_P