Brændning på DVD-RW CD
Fra : kjeldgaard

Dato : 05-10-02 14:15

Jeg har en alm. brænder på 16* og jeg ville høre om jeg kan brænde på
DVD-RW cd?

Og et tillægsspørgsmål: På www.edb-priser.dk m.fl. står der nogen steder
DVD-RW ved nogle produkter og ved andre DVD+RW. Hvad er forskellen på
dem?

mvh kjeldgaard

http://www.kandu.dk/

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-10-02 16:13

<----------------->
> Jeg har en alm. brænder på 16* og jeg ville høre om jeg kan brænde på
> DVD-RW cd?
<----------------->
Nej, du skal bruge en DVD brænder som understøtter DVD -RW

<------------------------>
> Og et tillægsspørgsmål: På www.edb-priser.dk m.fl. står der nogen steder
> DVD-RW ved nogle produkter og ved andre DVD+RW. Hvad er forskellen på
> dem?
<------------------------>
Det er 2 forskellige standarter lige som VHS & Betamax

Fra : Christian Thorsen

Dato : 05-10-02 21:36

> Nej, du skal bruge en DVD brænder som understøtter DVD -RW

Jeg er også blevet nysgerrig!

Er der nogen som kan give en lidt længere forklaring?

Hvilken standard er bedst?
Hvilken standard ser ud til at vinde?
Hvilken er dyrest?
osv.

Christian Thorsen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-10-02 10:14

<-------------------->
> Hvilken standard er bedst?
> Hvilken standard ser ud til at vinde?
> Hvilken er dyrest?
> osv.

<------------------->

For mig (efter at ha læst en masse) ser det ud til -R, -RW standarten er
den bedste da den er kompatibel med alm DVD afspillere, det er også den
standart som har de billigste medier....

Sony, Nec og sikkert flere kommer med en ny DVD brænder (sikkert i denne
måned) som under støtter både -R, -RW & +R, +RW

Fra : Frans Jensen

Dato : 05-10-02 17:20

On Sat, 05 Oct 2002 13:14:35 GMT, "kjeldgaard"
<kjeldgaard.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har en alm. brænder på 16* og jeg ville høre om jeg kan brænde på
>DVD-RW cd?

nej,

men du kan "rippe" indholdet at en DVD skive over på harddisken, med
et kvalitetstab til følge,

derefter kan du ved hjælp af brænderprogrammet
NERO http://www.ahead.de

brænde som VideoCD, evt. kan brændingen deles over to CD'er

disse CD'er kan afspilles i en DVD afspiller

kvaliteten kan blive som på et VHS videobånd

(der er en artikel om emnet i bladet "Komputer for alle")

tror nok det er i blad nr 13 dette år

--
girls and sex
can't beat