Jeg har fået ny email, hilsen Brian
Fra : Brian Petersen

Dato : 05-10-02 11:44

http://www.fly.to/brian56 (Slægtforskning, Folketællinger, Elvis Presley)
http://w1.454.telia.com/~u45414926/index.htm (Holbæk Amt)

Hej allesammen!

På grund af spam og virus-infektioner i min tidligere email (brian56
snabel-a telia.com), har jeg besluttet at lukke denne og åbne en ny. Jeg
tror ikke, at du har fået nogle virus-mail fra mig, men hvis du har, så
beder jeg 1000 gange om undskyldning.

Det er højst sandsynligt, at min private hjemmeside bliver berørt af dette,
så hvis du pludselig ikke kan komme ind på den, så send mig en email, så får
du den nye adresse, så snart den er igang igen.

Hvis du har skrevet til mig under de seneste par dage (3/10 - idag), må du
meget gerne skrive igen, da jeg ikke har åbnet min brian56-mail de sidste
dage. Slet den gamle email fra din adressebog.

Min nye email er:
aneforskningdelete@yahoo.dk
Slet ordet "delete" fra email-adressen, inden du sender mailen.

Venlig hilsen

Brian

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-10-02 12:25

On Sat, 05 Oct 2002 10:44:06 GMT, Brian Petersen wrote:

> [...]
>snabel-a telia.com), har jeg besluttet at lukke denne og åbne en ny. Jeg
>tror ikke, at du har fået nogle virus-mail fra mig, men hvis du har, så

Generel kommentar:
Dette indlæg bekræfter at genealogi-gruppen er "lidt speciel". Mange
føler åbenbart, at her er vi een stor familie og at her deler vi
livets medgang og modgang, ud over det faktum, at vi har
slægtsforskning som fælles interesse.

Det finder nogen sikkert hyggeligt, men for andre er det altså lidt
anstrengende med disse personlige meddelelser, som jo dybest set ikke
har offentlig interesse, men kun vedrører personen selv og hans/hendes
personlige kontakter.

Specifikt til Brian:
Hvis du har skiftet mail-adresse fordi den gamle er befængt, hvorfor
står der så <brian56@telia.com> som afsender og i modtagerfeltet, hvis
man vælger at svare på indlægget pr. email? Der er vist noget du
mangler at konfigurere eet eller andet sted

Jeg kan se at du bruger Outlook Express 6 og der kan jeg ikke hjælpe
dig, da jeg selv bruger Agent. Men det er der måske andre der kan (pr.
email altså - ikke her i gruppen!).

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 05-10-02 13:26

Man har da ikke pligt til at læse alle indlæg, har man-:( ??

kjeld jakobsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-10-02 14:39

On Sat, 5 Oct 2002 14:26:05 +0200, Kjeld Jakobsen wrote:

>Man har da ikke pligt til at læse alle indlæg, har man-:( ??

Med den begrundelse/undskyldning, kan man jo lige så godt sige, at alt
er tilladt. Det er det imidlertid ikke. Hvad der er tilladt/velset og
ikke tilladt/ikke velset, kan læses i nyhedsgruppens fundats:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.historie.genealogi

I de fleste læseprogrammer til nyhedsgrupper er det muligt at markere
en tråd med "Ignorer", hvorefter man ikke modtager alle efterfølgende
indlæg. Det er jo en glimrende facilitet, som jeg benytter når der
diskuteres en emne som ikke har min interesse, men det kan ikke
legitimere indlæg som er i strid med fundatsen.

Og så er det vel ikke et urimeligt forlangende, at du sætter dig ind i
hvordan man konfigurerer sin newsreader korrekt. Du har svaret på et
indlæg der bærer overskriften "Jeg har fået ny email, hilsen Brian",
men dit indlæg (og iøvrigt flere tidligere indlæg) bliver bragt
selvstændigt med overskriften "Re:". Det bør du snarest rette, så dine
svar indgår i den tråd hvor de hører hjemme.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Annelise Brahtz

Dato : 05-10-02 14:46

Jeg er da glad for at Brian fortæller os sin nye adresse. Vi er nok en del,
der har haft megen glæde af hans sider.

Hilsen
Annelise Brahtz

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-10-02 14:53

On Sat, 5 Oct 2002 15:45:41 +0200, Annelise Brahtz wrote:

>Jeg er da glad for at Brian fortæller os sin nye adresse. Vi er nok en del,
>der har haft megen glæde af hans sider.

Det meste af brians indlæg handlede om hans private e-mail. Han
skriver iøvrigt:

>Det er højst sandsynligt, at min private hjemmeside bliver berørt af dette,
>så hvis du pludselig ikke kan komme ind på den, så send mig en email,
>så får du den nye adresse, så snart den er igang igen.

Der er altså ikke tale om en officiel ny adresse for en emnerelevant
hjemmeside. Når engang han flytter sin hjemmeside, er han da velkommen
til at poste nyheden her.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bo

Dato : 05-10-02 15:17

Vi er jo nok ret mange der nyder godt af Brians store arbejde.
Så set herfra er det helt relevant det han skriver.
Men nogen skal jo altid skrive en negativ kommentar......ingen nævnt....osv

Bo

Fra : Bent Fleron

Dato : 05-10-02 15:49

"Bo" <bo@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er jo nok ret mange der nyder godt af Brians store arbejde.
> Så set herfra er det helt relevant det han skriver.
> Men nogen skal jo altid skrive en negativ kommentar......ingen
nævnt....osv

Jeg vil da ikke underkende Brians arbejde med at vedligeholde
folketællingerne fra Holbækområdet som der jo er en del der leverer
materiale til, men ikke desto mindre har Kurt ret i det han skriver. Hvis
Brian har en privat meddelelse til gruppen der intet har med slægtsforskning
at gøre så han han skrive det i sin signatur herunder ændring af sin
e-mailadresse.
Med venlig hilsen Bent Fleron