MS Windows
briani 27239
Samurizes vejr ??
Fra : Svend Emil

Dato : 05-10-02 07:02

Er det muligt at få vist vejret i meter/sek, i stedet for km/timen ???
Bare lige noget jeg har tænkt over, men man kan selvfølgelig regne det om,
men synes det ville være smart at få det på den måde med det samme!

Er det muligt?
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : SonofonoS

Dato : 06-10-02 10:19

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bare lige noget jeg har tænkt over, men man kan selvfølgelig regne det om,
> men synes det ville være smart at få det på den måde med det samme!

Det er vel bare at kigge lidt nærmere på scriptet. Der kan du sikkert
hurtigt se, hvor den henter vinden. Så er det jo bare at tilføje
omregningen... Jeg kan da lige prøve at kigge på det, men det bliver først
lidt senere. Så kan jeg lige sende resultatet.

Med venlig hilsen

SonofonoS

Fra : Svend Emil

Dato : 06-10-02 11:37

> [...]
> omregningen... Jeg kan da lige prøve at kigge på det, men det bliver først
> lidt senere. Så kan jeg lige sende resultatet.

Det vil jeg blive meget glad for du ! :)
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : SonofonoS

Dato : 06-10-02 22:07

Det nye script er lagt i dk.binaer

Husk lige at ændre byen til den rigtige. Den er sat til at vise m/sec.

Function Wind
If checkright = "OK" Then
Wind = GetHTMLValue("<!-- insert wind --> ","</TD>", "")
If mph = false then
spos = instrrev(Wind, "at ")+3
chrs = instrrev(Wind, " ") - spos
speed = Mid(wind, spos, chrs)
nspeed = round(speed * 1.609344 * 0.278) --------- Her er tilføjer "*
0.278" hvilket er udregningen fra km/t til m/sec
Wind = replace(wind, speed, nspeed)
Wind = replace(wind, "mph", "m/sek") -------- Her er "km/h" ændret til
"m/sec" Dette kan ændres som man har lyst til
End If
Else
Win = "N/A"
End If
End Function

SonofonoS

Fra : Svend Emil

Dato : 07-10-02 06:04

> [...]
til
> "m/sec" Dette kan ændres som man har lyst til

Det ser dejligt ud, men jeg kan ikke se scriptet i news:dk.binaer ??

MANGE tak for hjælpen herfra
--
--- Svend Emil (o: ---