Installation af netkort i XP - Data ikke g~
Fra : Jacob E.

Dato : 05-10-02 01:13

(Lang smøre, så tænd en smøg)

Det er nu tredie gang jeg har store problemer med hardwareinstallation i XP.

Første gang var et SB PCI 128, som XP ikke ville æde. Ligegyldigt hvilken
driver jeg forsøgte at fodre XP med, fik jeg at vide at "dataene ikke er
gyldige" efter at den havde skreget op om, at "driveren ikke var signeret"
blablabla....
Jeg fortsatte med at bruge det på motherboardet int. AC97-lyd, indtil jeg
for 3 uger siden købte et nyt M-Audio 2496 lydkort. Og gæt engang...:
"Drivere ikke signeret", "data ikke gyldige" osv.
Jeg fik det gode råd at skifte fra DK XP til US XP, og lige pludselig var
der ingen problemer, XP åd driverne og det virker fint.

Men kraftedeme om jeg ikke atter engang har balladen.
Denne gang drejer det sig om et netkort, som sad i maskinen (en IBM
NetVista, BTW) da jeg fik den, men som aldrig har virket ("?" i
kontrolpanel), og som jeg heller ikke har haft brug for indtil nu, hvor jeg
skal opsætte maskinen til TDC Bredbånd.

Jeg har ingen driverdiskette eller cd, men XP mener selv det er et "Intel
PRO/100 VE Desktop Adaptor", men vil ikke bruge sine egne drivere. Jeg har
haft kortet ude for at prøve at identificere det, og har fundet frem til at
det er et "82562"-baseret kort. Der står helt nøjagtigt "DA 82562ET" på
chippen. Jeg har fundet en driver på Intel's supportside, men nej. Ej heller
kan jeg benytte en ukompatibel driver, iht. listen over drivere ved 100%
manuelt valg af driver. Jeg får kun samme resultat:
"data not valid".

Hvorfor fanden skal det være så svært at installere hardware i XP??? Og er
der noget som helst jeg kan gøre for at få det til at virke, inden jeg
skifter enten XP eller netkort ud (hvis det da hjælper med et nyt kort...)

Alle råd modtages med kyshånd, for jeg er sgu' for ung til mavesår og grå
hår...

Mvh Jacob.

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-10-02 07:09

"Jacob E." <jacob-x@dk2netFJERN.dk> wrote in message
> (Lang smøre, så tænd en smøg)
>
> Det er nu tredie gang jeg har store problemer med hardwareinstallation i
XP.

[cutcutcut]

> Alle råd modtages med kyshånd, for jeg er sgu' for ung til mavesår og grå
> hår...
>
> Mvh Jacob.

Det lyder da mere som en hardwarefejl, bundkort, RAM eller lignende. Mine
erfaringer med XP (UK) en kun positive, jeg har installeret på mange
forskellige maskiner, hvoraf nogle var udstyret med gamle udrangerede
netkort og ditto lydkort, og XP har fundet alt hardware uden problemer.

mvh
Preben

Fra : Jacob E.

Dato : 05-10-02 12:51

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige maskiner, hvoraf nogle var udstyret med gamle udrangerede
> netkort og ditto lydkort, og XP har fundet alt hardware uden problemer.

Med mindre at netkortet er defekt kan jeg ikke forstå, hvis det skulle være
en fejl i f.eks. bundkort eller RAM. Min logik fortæller mig, at hvis det
første SB lydkort har fungeret på den samme maskine før XP, og det andet
lydkort fungerer fint nu på en US XP men ikke på DK XP, så er min maskine
iorden.

Det jeg håbede på var at nogen kunne komme med et trick ang. en alternativ
driver til det netkort. Jeg prøver at stille spørgsmålet i en OS-gruppe, da
jeg efterhånden tror det er et OS-relateret problem.

Men tak for dit svar.

Mvh Jacob