hardiskskuffer ? skod eller nice
Fra : WHaP

Dato : 04-10-02 22:19

hej hej

Da jeg først købte en IDE hardisk skuffe til min 20gb [IBM] hardisk gik der
ca 1 år hvorefter min hardisk brænder af mmmm tænkte jeg byttede så min
hardisk, da jeg så får en ny hardisk smider jeg den i skuffen igen men
opdager så at skuffen så er smadret også mmm tænkte jeg så [købte så ikke en
ny IDE skuffe]... nå men jeg køber så en SCSI hardisk skuffe til min anden
20 gb [også IBM bare SCSI] og kørte så med den i ca 1 år gæt gæt hvad det så
sker ? ja den brændte sørme min hardisk af og har lige for ca 14 dage sendt
hardisken ind og venter på en ny.

er der flere end mig der har det meget dårligt med skuffer eller er det bare
mig der har bad luck med valg af skuffer?

WHaP

Fra : Søren

Dato : 05-10-02 01:19

On Fri, 4 Oct 2002 23:19:22 +0200, "WHaP" <whap@sol.dk> wrote:

>hej hej

{snip}

>er der flere end mig der har det meget dårligt med skuffer eller er det bare
>mig der har bad luck med valg af skuffer?

Imho er skuffer et gimmick, selv dem der har blæser, det er som at
tage en tyk frakke på om sommeren, og løbe alt hvad man kan, for at få
fartvinden til at køle sig ned

Søren
Nørrrrrebro

Fra : ab

Dato : 08-10-02 20:39

> Imho er skuffer et gimmick, selv dem der har blæser, det er som at
> tage en tyk frakke på om sommeren, og løbe alt hvad man kan, for at få
> fartvinden til at køle sig ned

Jeg har haft 5-6 skuffer kørende i flere år - endda de billige i plast uden
blæser - det har ikke givet problemer. Ville man give lidt ekstra luft i
kabinettet kan man jo bare lade være med at sætte top og bund på skufferne.
Så virker systemet jo næsten som om, der ikke blev brugt skuffer.

ab

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-10-02 09:14

ab wrote:

> Jeg har haft 5-6 skuffer kørende i flere år - endda de billige i plast uden
> blæser - det har ikke givet problemer.

Har du kun 5400 rpm diske?

Fra : LarsS

Dato : 04-10-02 23:55

"WHaP" skrev:

> [...]
>
> er der flere end mig der har det meget dårligt med skuffer eller er det bare
> mig der har bad luck med valg af skuffer?

hmm, hvilke skuffer drejer det sig om?
For jeg startede med billige plastik-skuffer (med 2 blæsere)
men Dtemp fortalte at HD alligevel blev for varme. Skiftede
så til dyre Zitech-alu-skuffer (osse med 2 blæsere) og siden
har temp. i det mindste været okay. Men de har endnu ikke
kørt et år....

/LarsS