Erfaringer med trådløst tastatur og optisk~
Fra : HT

Dato : 04-10-02 19:46

Hej NG!

Jeg faldt for fristelsen i sidste uge og købte et trådløst Internet tastatur
med tilhørende optisk mus, af mærket Mr. Platinum, i Fakta. Men...

Musen går i dvale efter et par minutter, hvilket i og for sig er fint nok,
men lyset slukker altså HELT, så den kan ikke vækkes af dvalen uden at
trykke på en af knapperne eller dreje lidt på scroll-hjulet.
Har jeg fået et uheldigt eksemplar eller er de bare sådan??

Så er der en knap på tastaturet, der hedder "Fn", og den kan jeg ikke finde
nogen beskrivelse af nogen steder. Jeg kan heller ikke spore nogen funktion
ved at trykke på den...??

Er der nogle, der har erfaringer med det sæt??

HT

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-10-02 19:51

"HT" <ht6040@hotmail.com> wrote in message news:anknl1$kt2$1@sunsite.dk...

> [...]
> trykke på en af knapperne eller dreje lidt på scroll-hjulet.
> Har jeg fået et uheldigt eksemplar eller er de bare sådan??

Nej det tror jeg ikke.. Hvordan skulle den ellers vækkes til live af, hvis
man ikke skulle køre lidt med den først?

> [...]
finde
> nogen beskrivelse af nogen steder. Jeg kan heller ikke spore nogen

fn, kender jeg fra bærbare computere... Hvor der er nogle taster, som har
markeret tegn, med gråt i lav kontrast

Fra : HT

Dato : 05-10-02 09:55

> tastatur

> Nej det tror jeg ikke.. Hvordan skulle den ellers vækkes til live af, hvis
> man ikke skulle køre lidt med den først?

Jeg ved fra en ven, at fx. Logitechs optiske mus kan vækkes bare ved at
skubbe til den, da lyset ikke går helt ud men bare går ned i styrke, mens
den er i dvale. På min optiske mus fra Mr. Platinum går lyset ikke bare ned
i styrke - det går helt ud!? Så kan man selvfølgelig ikke bare vække den ved
at skubbe til den. Så skal der andre metoder til....

> finde
> funktion
>
> fn, kender jeg fra bærbare computere... Hvor der er nogle taster, som har
> markeret tegn, med gråt i lav kontrast

Det kender jeg også, men dem er der bare ingen af på dette tastatur...?? Og
brugervildledningen fortæller intet om det.

Fra : W

Dato : 05-10-02 20:47

Havde selv samme problem med en optisk trådløs dexxa mus.
Mit råd: Gør som mig. Retuner skidtet og køb logitech. Det billige skrammel
bliver du bare træt af i længden!

/W

Fra : HT

Dato : 06-10-02 16:24

"W" <no@worky.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Havde selv samme problem med en optisk trådløs dexxa mus.
> Mit råd: Gør som mig. Retuner skidtet og køb logitech. Det billige

Okay. Det bliver nok også enden af det, men jeg ville jo lige give det en
chance først. Det kunne jo være et "mandags-eksemplar" jeg havde fået fat
i...

HT