submitte form og åbne popup
Fra : Leonard

Dato : 04-10-02 19:01

Jeg vil gerne submitte en form ved at klikke på en knap, og så åbne et
pop-up vindue.
Men hvordan?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Claus Sørensen

Dato : 04-10-02 19:12

Leonard wrote:

> Jeg vil gerne submitte en form ved at klikke på en knap, og så åbne et
> pop-up vindue.

Husk blot på, at flere og flere slå poup-vinduer fra, så der ikke kommer
nogen (de er nemlig irriterende).

De bedste browsere har den funktionalitet indbygget.

De herligste hilsner

Fra : Leonard

Dato : 05-10-02 14:07

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> skrev:

>Husk blot på, at flere og flere slå poup-vinduer fra, så der ikke kommer
>nogen (de er nemlig irriterende).

Ja, når de bliver brugt til reklamer og andet skrammel, men i nogle
tilfælde synes jeg popups er gode, fx på krak.dk, hvor udskriften
kommer i en popup.
Til en produkt- eller personbeskrivelse kan en popup også være fin.

Men tilbage til mit spørgsmål:
Jeg vil gerne åbne et popup-vindue og overføre en stak variabler
dertil samtidig, og jeg tænkte lige at det måtte være nemt med en form
og lidt javascript, men det er det måske ikke, siden ingen har svaret.

Hvordan overfører jeg en stak variabler uden at skrive dem i linket: <
a href="side?var1=hest&var2=ged&var3=... ?

Linket til at åbne popup med har jeg tænkt skulle se således ud:
onclick="NewWindow(this.href,'link','400','300','no'); return false;"
onfocus="this.blur()">
som jeg har lært fra Knud's Smedepark-site.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Claus Sørensen

Dato : 06-10-02 16:53

Leonard wrote:

> [...]
> kommer i en popup.
> Til en produkt- eller personbeskrivelse kan en popup også være fin.

Hvorfor ikke bruge media=print til udskrift?

http://std.chbs.dk/css/media.php

De herligste hilsner

Fra : Leonard

Dato : 10-10-02 17:15

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> skrev:

>Hvorfor ikke bruge media=print til udskrift?

Det bliver det nok også til, for det er da det bedste.
Men jeg vil gerne have en knap på siden, der hedder udskriv, egentlig
helst et link, så synes jeg det bliver pænere.
Men dette link kan svjv ikke være ren html, men skal vel være noget
javascript med noget do.print i eller?
Hvordan kan det se ud?
Fordelen er så, at ved javascript slået fra, kan der i <noscript> stå
noget i stil med, at for udskrift brug browserens udskriv-funktion.

Så er det kun dem der ikke kan forstå media=print css, der får en
udskrift der ikke er så pæn, men de får en udskrift alligevel.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Chrisser

Dato : 07-10-02 07:19

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne submitte en form ved at klikke på en knap, og så åbne et
> pop-up vindue.
> Men hvordan?

Hej, prøv at kig her...

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=274