"IRQ not less or equal" blå skærm i xp ?
Fra : Simon...

Dato : 04-10-02 19:02

nogen der ved hvad den betyder ?
jeg får den i spil, hvis min computer ikke fryser sådan lige pludseligt
kommer den medl. der istedet, det er noget maskinen har gjort i en uges
tid...

- en af mine venner sagde det måske var motherboardet :(
(det er et SOYO K7V Dragon PLUS!, jeg kører med en XP1800@XP2000 cpu der
ikke har været problemer med, og 2x256mb crucial ddr PC2100 ram, og et Asus
v8200 G3.).

tak

mvh.Simon

Fra : Daniel Andersen

Dato : 04-10-02 21:36

> nogen der ved hvad den betyder ?
> jeg får den i spil, hvis min computer ikke fryser sådan lige pludseligt
> kommer den medl. der istedet, det er noget maskinen har gjort i en uges
> tid...

Hvis man søger på Google kommer der ikke noget entydigt svar, men mange
påstår det er noget med en driver som ikke fungerer 100% der forårsager
fejlen. Jeg havde dog XP i 1 måned og prøvede alt for at slippe for denne
BSOD, men den nægtede simpelthen og crashede konstant - Så skiftede jeg til
Windows 2000, og så har det hele spillet siden.

Held og lykke med det - Prøv Win2000 hvis alle forsøg svigter...

Daniel-San

Fra : Repost

Dato : 04-10-02 22:45

Der kan være tale om hardware fejl, jeg fik samme meddelelse konstant efter
jeg havde sat 512 mb ddr-ram i min maskine, det viste sig at MB ikke kunne
køre med pågældende ram selvom rammen intet fejlede.
Så hvis du har skiftet hardware kan det være grunden.
Ellers kan det være et driver problem, feks grafikkort driver kan lave meget
ballade.
Du kan prøve at lave et system restore til et tidspunkt du er sikker på det
virkede.

Repost.

Fra : Daniel T.Pedersen

Dato : 05-10-02 11:16

> "Simon..." <devnull@linux.org> wrote in message

> Asus

Det tyder på en hardware fejl. Sidste gang min sagde det i Xp var mit
motherboard og harddisken påvej til at brænde af, hvilket til sidste fik
HELE computeren til at brænde af! Fik skiftet alt undtagen plastrammen der
holder notebooken sammen... Selv skærmen var istykker.

Men det er jo forhåbentligt bare et særtilfælde. Men hardwarefejl er det
ihvertfald.

MVH DTP

--
Mine specs:

P4 2,4 Northwood @ FSU 533 mhz
Leadtek Winfast Geforce 4 Ti 4200 64 Mb DDR
512 Mb DDR ram
80 Gb Seagate Barracuda IV 7200 rpm
3DMARK 2001SE - 10498 point
Fjern NOFUCKINGSPAM fra E-mail adressen ved Reply

Fra : Leony

Dato : 05-10-02 21:10

"Simon..." <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> nogen der ved hvad den betyder ?

Du kan læse om fejlen her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
Der er en del forslag, så tjek om der er noget der passer til det som I
oplever.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/