2 spørgsmål vedr bundmaling
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 24-02-01 20:17

Da jeg tog båden op konstaterede jeg med stor glæde, at Hempels Mille 2000
havde virket perfekt. Stort set ingen begroning. Kun en enkelt lille ussel
rurre og ellers kun et ganske tyndt lag "snask" som var lige til at vaske af
med en svamp. - så jeg pakkede "damp" renseren væk og tog bunden med
børste, svamp og lidt vand fra en spand. - i håb om at jeg måske kunne
"gemme" lidt bundmaling til næste sæson.

Det efterlader imidlertid to spørgsmål:

1: Da bunden tørrede viser det sig, at den mørkeblå Mille 2000 i vandlinien
stadig var mørkeblå, men under vandet var blevet helt lyseblå. (Se
http://MAXImalt.dk/images/bundcrop.jpg, bliv dog ikke forvirret over, at jeg
har en vandlinie der tilfældigvis har en blå farve magen til den Mille'en
endte op med).
Mit spørgsmål er nu: Er det der sidder tilbage virkningsfuldt ?? - eller er
det "giftige" forsvundet samtidig med den mørkeblå farve ??

2: Jeg konstaterer i bådkataloget, at den Mille 2000 der jo virkede så godt
er udgået af Hempels program og afløst af en Mille Light, Mille Solo og en
Mille Ocean. Hvilken af disse kommer nærmest den virkningsfulde Mille 2000
??

/Bjarke