Om virusadvarsler
Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-10-02 17:06

Virus rammer ikke specielt slægtsforskere - virus rammer alle. Af de
nyhedsgrupper jeg abonnerer på, er det imidlertid kun her der udløses
en syndflod af sikkert velmente indlæg om den til enhver tid
florerende virus. Alle disse uvedkommende indlæg er næsten lige så
stor plage, som virus i sig selv.

Kære venner: det ER altså off-topic. Anskaf dog for pokker et
antivirusprogram og følg evntuelt med i "dk.edb.sikkerhed.virus", hvor
debat om virus hører hjemme!

Venlig hilsen
Kurt Hansen

FUT: dk.edb.sikkerhed.virus
(FUT er en forkortelse af "Follow-up-to" og betyder, at eventuelle
svar automatisk omdirigeres til virus-gruppen)

Fra : Bent Fleron

Dato : 04-10-02 19:57

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kære venner: det ER altså off-topic. Anskaf dog for pokker et
> antivirusprogram og følg evntuelt med i "dk.edb.sikkerhed.virus", hvor

Hej Kurt.
Jeg tillader mig lige at 'futte' tilbage hertil fordi det er her problemet
er. Jeg vil nemlig godt give dig ret en meget lang del af vejen, endda
temmelig langt, men vi ved jo også at netop denne gruppe er en ret
'eksklusiv' forstået således at her har man vor egen lille verden, og man
bliver noget fortørnet når man pludselig finder sin maskine fuld af virus.
Jeg er også enig med dig at det ikke berettiger til alenlange tråde om
emnet.

Jeg tror et af problemerne er, når man endelig har anskaffet sig en PC der
bl. a. indeholder et antivirus program så føler man sig 'usårlig' uden at
tænke på at programmet skal opdateres hyppigt. Det samme gælder Windows,
hvor der fra tid til anden er opdateringer på grund af huller i systemet.

Desværre er det sådan at man i dk.edb.sikkerhed.virus først behandler emnet
når skaden er sket, men mange steder på nettet kan man følge med ved at
abonnere på virusadvarsler. Et eksempel er en af Danmarks førende
viruseksperter, Peter Kruse som via Telia jævnligt udsender et nyhedsbrev.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
"Når man bliver gammel skal man passe på ikke at trampe

Fra : Ivan jensen

Dato : 05-10-02 18:38

"Bent Fleron" <bentNOSPAM@fleron.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

Det eneste i disse tråde vedr. virus, der reelt er totalt uinteressant for
alle, er jo diverse meddelelser om, at andres meddelelser er OT.
Eksempel: A skriver en meddelelse i en nyhedsgruppe, f.eks. om virus.
B. svarer på A's meddelelse, et denne er OT.
B's meddelelse vil altid og i alle nyhedsgrupper være totalt OT, uden
egentlig relevant information og til irritation for alle brugere af
nyhedsgruppen. Der vil ikke kunne findes en eneste nyhedsgruppe, hvor B's
meddelelse vil blive betragtet som interessant af nogen, eller hvor man vil
opleve, at den meddeler noget nyt. Den vil altid være OT.
Derimod vil A's meddelelse være interessant for en del brugere af
nyhedsgruppen og derfor reelt relevant. Så lad os nu slappe lidt af, og lad
folk udveksle synspunkter om det, der interesserer dem, og som de kommer i
forbindelse med via deres hobby. Jeg vil tro, at for de fleste i denne
nyhedsgruppe, et det den eneste NG, de deltager aktivit i, så de ville ikke
få informationen andre steder fra.

(Denne meddelelse fra mig er naturligvis også totalt OT!!!, idet den kun
handler om, at andres meddelelser er OT!).

mvh
Ivan