MD5 ændrer sig hele tiden
Fra : Michael Andreasen

Dato : 04-10-02 14:01

Hey.. Jeg forsøger på 3-4 dage at installere RH8 for at se hvad det er for
noget, på en testserver.

Efter at have hentet filen med ftp (både prøvet sunsite+sunet) er MD5 ok..
Så prøver jeg at installere og der kommer en fejl med en defekt RPM pakke
som install ikke kan åbne.

Efter at have tjekket MD5 igen har denne ændret sig?

Hvor vigtig er denne MD5? og hvorfor mon den ændrer sig?

Har det noget at gøre med at jeg køre raid 0 ?

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Michael

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-10-02 14:05

Michael Andreasen wrote in <ank3f1$l1h$1@sunsite.dk>:
> Hvor vigtig er denne MD5?

Altafgørende. Hvis ikke MD5'en er rigtig, er der fejl i filen.

> og hvorfor mon den ændrer sig?

Det lyder som en fejl på lagringsmediet.

Jeg vil foreslå at du reparerer filen med rsync.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian testing/unstable

Fra : Michael Andreasen

Dato : 04-10-02 14:32

Niels Andersen wrote:
> Altafgørende. Hvis ikke MD5'en er rigtig, er der fejl i filen.

Ok.. Jeg prøver at hente den igen så

> Jeg vil foreslå at du reparerer filen med rsync.

Ja ok.. Det vil jeg kigge på.. Men har aldrig prøvet rsync så jeg ved ikke
lige :)

Takker
Michael

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 04-10-02 16:24

Michael Andreasen skrev:

> Ok.. Jeg prøver at hente den igen så

> Ja ok.. Det vil jeg kigge på.. Men har aldrig prøvet rsync så jeg ved ikke
> [...]

Husk at der i RH 8.0 er en mulighed for at lade installationen
kontrollere om dine 3 cdrommer er i orden:

Tryk på advanced option (eller noget i den stil) jeg mener ar det er F2.

Gunner.