MS Windows
briani 27239
Miniature billeder
Fra : Henrik Ladefoged

Dato : 04-10-02 11:26

Til hvem der måtte kunne hjælpe.

Under Windows 2000 er der en mulighed for at se minaturebilleder af sine
billedefiler. Dette lader sig nu pludselig ikke gøre med filer af typen JPEG
(JPG) og GIF ??!!
Bitmap og MS Photodraw filer vises helt som ønskeligt.
Jeg anere ikke hvordan jeg kan få vist disse som tidligere.
Kunne man formode et program til visning af diasshow (Iview) kunne have
ændret "noget"?

Håber der er en der sidder med en løsning.
På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen

Henrik L.

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 04-10-02 12:30

Henrik Ladefoged wrote:
> [...]
> Jeg anere ikke hvordan jeg kan få vist disse som tidligere.
> Kunne man formode et program til visning af diasshow (Iview) kunne

Hej

Jeg har tidligere haft et lignende problem under Windows ME. Den gang havde
jeg mistanke til at det var ACDSee, der genereret problemet.

Løsningen på mit problem fandt jeg på følgende
side: http://www.pcnineoneone.com/tweaks/fixes1b.html.

Mvh. Jess Nygaard Pedersen

Fra : Henrik Ladefoged

Dato : 05-10-02 14:05

Tak for hjælpen, men det er så vidt jeg kan se kun det "preview" og det
fungerer normalt. Nej der er små Thumnails af billeder i stedet for det
"normale" ikon. Der er problemet. Det plejer at være sådan at åbner jeg en
mapper med billeder ser jeg dem som små "thumnails", dette gælder ikke
længere for JPG og GIF!
Har du eller andre et andet godt råd??

"Jess Nygaard Pedersen" <weshleyREMOVE@REMOVEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:anjtvi$qtf$1@sunsite.dk...

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 05-10-02 18:02

Henrik Ladefoged wrote:
> [...]
> åbner jeg en mapper med billeder ser jeg dem som små "thumnails",
> dette gælder ikke længere for JPG og GIF!

Jeg er ret sikker på at siden vil hjælpe, mit problem var nemlig også at
thumbnails'ene ikke virkede (det virkede kun for BMP og HTM tror jeg nok,
men netop ikke for GIF og JPG)

Umiddelbart ser 3. løsningsmulighed ud til at kunne hjælpe netop dit
problem.

http://www.pcnineoneone.com/tweaks/fixes1b.html.

Udklip fra siden:
---
Preview Fix #3

Go to Start / Run, type the following command and click OK:
In windows me: regsvr32 %windir%\system\thumbvw.dll
In win2k: regsvr32 %windir%\system32\thumbvw.dll
You should see a message that DllRegisterServer succeeded.
Click OK and reboot.
---

Mvh. Jess

Fra : Henrik Ladefoged