PC slukket - aktivt netkort ??
Fra : Torben Brøndum

Dato : 04-10-02 11:32

Hej,

Hvar er årsagen til, at jeg i min switch kan se, at en given slukket
pc/server stadig får den pågældende port i switchen til at lyse - når jeg
slukker
maskinen gåt lyset kortvarigt ud, men begydner så at lyse konstant.

Når maskinen tændes igen, går det ligeledes kortvarigt ud, for at lyse op
igen.

Hvad sker er her. De andre maskiner har ikke dette "problem".

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-10-02 11:39

Torben Brøndum wrote in <D7en9.68042$Qk5.3001399@news010.worldonline.dk>:
> Hvar er årsagen til, at jeg i min switch kan se, at en given slukket
> pc/server stadig får den pågældende port i switchen til at lyse

Det er nok fordi Wake On Lan er slået til på netkortet.

Det er en feature så man kan sende en besked til computeren om at den skal
tænde sig, over netværket.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Leony

Dato : 04-10-02 13:18

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok fordi Wake On Lan er slået til på netkortet.

Måske wake-on-keyboard (find selv på flere).
Nye computere som understøtter disse wake-on-***, får lidt strøm på mobo for
at kunne tænde hvis der kommer et wake-on kald.
Dette er i hvert fald min teori.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-10-02 13:38

Leony wrote in <3Gfn9.68118$Qk5.3010645@news010.worldonline.dk>:
> Måske wake-on-keyboard (find selv på flere).

Hvorfor skulle det dog have noget med netkortet at gøre?

> Nye computere som understøtter disse wake-on-***, får lidt strøm på mobo
> for at kunne tænde hvis der kommer et wake-on kald.

De skal have lidt strøm bare for at den normale tænd-knap virker. :)

Derfor har mange bundkort en lille lampe som lyser, selv når komputeren er
slukket. Hvis man tager strømmen fra, så vil lampen gå ud efter et stykke
tid. Hvis du har taget strømmen fra, og trykker på tænd-knappen mens lampen
lyser, så går den ud med det samme. :)

> Dette er i hvert fald min teori.

I praksis er det dog kun WOL der holder liv i netkortet.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-10-02 23:29

On Fri, 4 Oct 2002 14:18:20 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
>Nye computere som understøtter disse wake-on-***, får lidt strøm på mobo for
>at kunne tænde hvis der kommer et wake-on kald.

Der kan kun være lys i netkortet, hvis WOL er slået til. Dvs. at der
er sat et specielt kabel fra bundkortet til netkortet. Der kommer kun
strøm på netkortet, hvis kablet er sat i. Det andet har som Niels
siger ikke noget med netkortet at gøre.

/Jacob Larsen