Nærkontakt med en hveps
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-10-02 10:32

Hejsa - Hvad gør man når hunden har i været gang med at "lege" en hveps
Det resulterede sæ'fø'li' i at han blev stukket i poten
Kan man bruge de samme husråd som når man selv bliver stukket
Andre ting

PS: Vi er i gang med at ringe til dyrlægen for at forhøre os

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Sander

Dato : 04-10-02 11:41

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> PS: Vi er i gang med at ringe til dyrlægen for at forhøre os

Hejsa ! Blot nysgerrig : Hvad sagde dyrlægen ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-10-02 12:44

Som svar på skriblerier nedfældet af Sander :

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa ! Blot nysgerrig : Hvad sagde dyrlægen ?

Poten skulle køles - sandsynligvis for at hæmme blodløbet - evt skulle vi
komme over hvis han (hunden) blev lidt sløv i betrækket

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Mari

Dato : 05-10-02 01:04

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse
> Kan man bruge de samme husråd som når man selv bliver stukket

Jeg har Mepyramin-salve i mit husdapotek. Det hæmmer
hævelsen både på dyr og mennesker.

Men........ lad ikke hunden lege med hvepse - hvis du ser det.
Min hunds bror døde efter et hvepsestik, som uheldigvis
ramte i en vene. Der var ingen tid til at vente på om han
blev sløv el.lign. Og det gik hurtigt.

Mari

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-10-02 10:30

Som svar på skriblerier forfattet af Mari

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har Mepyramin-salve i mit husdapotek. Det hæmmer
> hævelsen både på dyr og mennesker.

Tak

> Men........ lad ikke hunden lege med hvepse - hvis du ser det.

Det var heller ikke med vores gode vilje

> Min hunds bror døde efter et hvepsestik, som uheldigvis
> ramte i en vene.

Damn, var godt klar over at det ikke er alt for smart, men troede ikke de
kunne gå så galt

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Kosmonauten

Dato : 05-10-02 13:38

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com>
havde griflet følgende
> [...]
> Andre ting
>
> PS: Vi er i gang med at ringe til dyrlægen for at forhøre os

Hej Peter,
det var godt at du ringede til dyrlægen.
Laika havde som hvalp en "nærkontakt" af 4 grad med en bi, jeg ringede fluks
til dyrlægen og nærmest "undskyldte" at jeg virkede lidt pylret, men det
skulle jeg ikke tænke på. Bistik, hvepsestik osv er absolut ingen spøg!
Hun var blevet stukket i kinden med deraf efterfølgende hævelse og jeg fik
af vide at jeg skulle observere hende nøje de efterfølgende timer,
adfærdsforandring osv osv.
Men jeg har lagt mærke til at hun (måske) husker det, fordi hun har ikke
jagtet dem siden.
Kan da lige fortælle at min forrige hund, en labblanding, altid gik væk når
der var Brumbasse i nærheden, mon ikke hun også har haft en "nær kontakt"
med sådan en "basse" ;c)
God weekend
Martin & Laika
http://home13.inet.tele.dk/dinah