Muskelspændninger
Fra : Helle Nielsen

Dato : 03-10-02 20:10

Hejsa.

Jeg er en pige på 20 år som vejer for meget (30 kg) og har en hel del
psykiske problemer. Det betyder at jeg i perioder spænder rigtig meget i
nakke, skuldre og ryg (hvilket jo er meget naturligt) - det giver hovedpine
og træthed. Jeg overvejer at gå til en massør og bliver masseret grundigt
igennem i nakke, ryg og skuldre. Er det en god eller dårlig ide? det er også
mest for at forkæle mig selv men det er ikke noget jeg vil gøre flere gange
om mdr - MAX en gang om mdr da det jo er temmelig dyrt. Kan man godt tillade
sig at gå til en massør når man egentlig ikke fejler noget men bare vil
forkæle sig selv og få løsnet lidt op?

Kender nogen en billig massør på Sydfyn?

/Helle

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 03-10-02 20:53

Helle Nielsen wrote:

> Jeg er en pige på 20 år som vejer for meget (30 kg) og har en hel del
> psykiske problemer.

Sorry, men læser jeg rigtigt, 30 kg, få da noget fløde på dine havregryn,
og op på 40 - 50 kg,

nå, men min ex havde samme probs, så vi gik i "fede"ære *SS*

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 03-10-02 21:00

> Sorry, men læser jeg rigtigt, 30 kg, få da noget fløde på dine havregryn,
> og op på 40 - 50 kg,
>
> nå, men min ex havde samme probs, så vi gik i "fede"ære *SS*

---
Nej for dælen!! Jeg vejer ikke 30 kg men 30 kg FOR MEGET!! Dvs jeg vejer 83
kg men skal TABE 30 kg...

/Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-10-02 21:12

Helle Nielsen wrote:
> Hejsa.

hej Helle

> [...]
> psykiske problemer. Det betyder at jeg i perioder spænder rigtig
> meget i nakke, skuldre og ryg (hvilket jo er meget naturligt) - det

det er jo i og for sig naturligt nok..... du kan selv gøre meget med at
sørge for at strække nakke og skuldre ud dagligt, samt lave nogle
rygøvelser... det skulle være muligt at finde nogen på nettet, ellers er der
jo masser af gode bøger på biblioteket, og jeg er sikker på at din læge også
har nogle du kan få et kopi af

> Jeg overvejer at gå til en massør og
> bliver masseret grundigt igennem i nakke, ryg og skuldre. Er det en
> god eller dårlig ide?

det er absolut en god ide....

> [...]
> mdr da det jo er temmelig dyrt. Kan man godt tillade sig at gå til en
> massør når man egentlig ikke fejler noget men bare vil forkæle sig

naturligvis kan man tillade sig at gå til massør... det er som at tage til
frisøren eller til tandlæge... nogle gange er der noget galt, andre gange er
der ikke, så skal man bare have rettet til op på det....

min mor går fast til massør en til to gange om måneden af samme grund.....
muskelspændinger og nakkesmerter og rygsmerter.....

> Kender nogen en billig massør på Sydfyn?

jeg kan desværre ikke hjælpe dig her....
en mulighed var at finde en massørskole og være "prøveklud" for dem.....
eller finde en der er under uddannelse som gerne vil tjene en ekstra
skilling....
det handler om at holde øjnene åbne.... kik i avisen efter uddannelses
steder, og kontakt dem og spørg om de har brug for "modeller" eller om de
tager "prøve"klienter.....
mange af sådanne steder gør det nemlig ret billigt og godt nok får man ikke
en uddannet massør men det er ikke ensbetydende med at man ikke får en god
behandling..... plus der på den måde evt kan blive råd til at få bund i det
en gang for alle, og så bare holde det ved lige en enkelt gang om
måneden....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Martin Brandt Clause~

Dato : 04-10-02 16:12

Jeg vil råde dig til at snakke med din læge, om en henvisning til en
fysioterapeut. Denne vil kunne give dig nogle øvelser, samt hjælpe dig med
et træningsprogram som du kan bruge i forbindelse med at du vil tabe dig.

hilsen martin