Raid og alm. ide
Fra : MKJ

Dato : 03-10-02 20:03

Hejsa

Jeg har fået mig et bundkort med raid (MSI). Jeg har 2 harddiske en 120 gb
og en 46 gb. Med tiden er det meningen jeg vil have 2 120 gb diske sat op i
raid 0 og bruge de 46 gb. til backup.
Er det muligt at bruge 1 disk på raid controlloren og 1 på alm. ide?
Raid kan ikke disables så det lager l a n g tid at boote.
Er der evt. andre muligheder?

MKJ

Fra : Morten Johansen

Dato : 03-10-02 21:39

MKJ wrote:

> [...]
> og en 46 gb. Med tiden er det meningen jeg vil have 2 120 gb diske sat op i

Så er der da plads nok... Indtil videre ihvertfald!

> Er det muligt at bruge 1 disk på raid controlloren og 1 på alm. ide?

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

> Raid kan ikke disables så det lager l a n g tid at boote.

Det kan jeg ikke forstå; jeg har selv et MSI bundkort med RAID, og der kan man
slå RAID fra i menuen "Integrated Peripherals" i BIOS.

Hilsen Morten

Fra : tor lund

Dato : 04-10-02 09:52

er der nogen grund til at køre raid hvis du ikke har to diske sat op i det?
hvis der er så har jeg vist misforstået det med raid. du skriver i starten
vil der kun sidde en, men med tiden to 120gb diske. jeg ville vente med at
køre raid til jeg kunne sætte det ordentligt op.

> Det kan jeg ikke forstå; jeg har selv et MSI bundkort med RAID, og der kan
man
> slå RAID fra i menuen "Integrated Peripherals" i BIOS.

jepper det er korrekt, det kan man osse på mit.

mvh. tor lund

Fra : Eh-Fniller

Dato : 04-10-02 12:22

tor lund wrote:

> man

> jepper det er korrekt, det kan man osse på mit.
>
> mvh. tor lund

Min ven har oxo et msi bundkort, hvor man ikke kan slå

¨raid fra, hvor imod det kan gøres på min.
Har dog læst i en tråd i denne gruppe et langt stykke
tid tilbage at nogen havde lavet et bioskrack til deres mobo (ikke msi)
så raid blev forbigået.