CMOS checksum error - defaults loaded
Fra : Christian Thorsen

Dato : 03-10-02 17:21

Når min maskine booter op skriver den
lige efter at drevene er detekteret:

"CMOS checksum error - defaults loaded "

og så står den bare og brummer og brummer meget højt!

Hvad kan der være galt?

Jeg har prøvet at loade def. settings i BIOS.
Jeg har prøvet at sætte nyt batteri i?

Hvad kan der være galt?
Er der nogen som har forslag til, hvad jeg kan prøve?

Med venlig hilsen
Christian Thorsen

Fra : Christian Thorsen

Dato : 03-10-02 20:01

Jeg skal lige tilføje, at nu kan jeg ikke komme ind i CMOS/BIOS.

Den står bare og larmer!

Hardware-fejl ?
Hvad kan jeg gøre?

Christian Thorsen

Fra : flemsus

Dato : 04-10-02 03:56

"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal lige tilføje, at nu kan jeg ikke komme ind i CMOS/BIOS.
>
> Den står bare og larmer!
>
> Hardware-fejl ?
> Hvad kan jeg gøre?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Christian Thorsen

Uden at jeg ved en masse, har du flere ram kredse i? Hvis du har flere så
fjern alle undtagen en og prøv at tænde. Hvis det samme, prøv den næste.
Hvis du kun har en prøv at låne en anden.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-10-02 09:02

> Jeg skal lige tilføje, at nu kan jeg ikke komme ind i CMOS/BIOS.
> Den står bare og larmer!

Hvad larmer? - Disken? Blæser? Højttaleren? Andet?
Hvilken form for larm? - Sum? Bip? Andet?

> Hardware-fejl ?

Vil jeg umiddelbart tro, men kom med lidt mere info.

mvh
Kim Jensen

Fra : Christian Thorsen

Dato : 04-10-02 21:25

Skratter ud af højtaleren! Men fejlen er fundet! Jeg prøvede med et andet
tastatur... fejlen er væk! Tastaturet var skyld i det! Tak for alt hjælpen!

Med venlig hilsen
Christian Thorsen

Fra : Pita

Dato : 10-10-02 10:33

"Christian Thorsen" <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal lige tilføje, at nu kan jeg ikke komme ind i CMOS/BIOS.

> [...]

Prøv og pil, så meget hardware ud som muligt, clear Cmos, og boot, virker
det - så set mere hardware i. Er det en nysamlet pc? Er du sikker på at
CPU'en passer har den rigtige str?? Sætter jeg min 800 til 500 i BIOS, får
jeg samme fejl.

--
Pita