Lifetec trådløs mus fra Aldi
Fra : Michael Ravn

Dato : 03-10-02 17:09

Jeg har købt en trådløs mus fra Aldi. Men jeg synes man skal flytte
den længere afstand på bordet end den gamle mus, når man skal flytte
pilen. Man kan tilsyneladende ikke ændre det i softwaret, eller er der
en måde at gøre fra Windows? Man kan vist ikke fra
Muse-indstillingerne i Kontrolpanelet? Det er måske simpelthen fordi
det er en billig mus?
Michael Ravn

Fra : Andrew

Dato : 03-10-02 19:08

Jeg har undladt at indstallere noget fra den CDrom der fulgte med. Den kører
fint uden, og så har jeg indstillet hastigheden inde i kontrolpanelet under
MUS, på helt normal vis.

Jeg synes i øvrigt at det er en fin trådløs/optisk mus til 199 kroner.

Mvh Anders

Fra : Michael Ravn

Dato : 03-10-02 19:32

Det kan jeg ikke, men det er måske fordi, jeg har sat den på
USB-porten? Har du sat din på PS2 eller USB-porten?

Michael Ravn

Fra : h.r

Dato : 03-10-02 23:50

"Michael Ravn" <mravn@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan jeg ikke, men det er måske fordi, jeg har sat den på
> USB-porten? Har du sat din på PS2 eller USB-porten?
jeg har også købt en og den kører fint
og jeg stillet den helt op i markørhastighed.
når jeg flytter musen ca 5-6 cm har pilen
kørt fra den ene side til den anden (på skærmen)
både med usb og ps2.

Fra : Michael Ravn

Dato : 04-10-02 22:20

Det fatter jeg ikke. Kan det være fordi, jeg har den gamle mus sat til
samtidig på PS2-porten? Det virker nemlig som om jeg kun kan ændre
mussehastigheden på den gamle mus. (Det er sk...-besværligt at komme
til bagsiden af vores pc, da den står i en ret besværlig reol, derfor
har jeg ikke prøvet endnu.)

Eller er det en anden windows - jeg bruger Windows 98 SE. Angående
"Egenskaber for mus", så har jeg netop af samme grund installeret en
nyere version, 9.73, uden at det ændrede noget.

On Fri, 4 Oct 2002 00:49:35 +0200, "h.r" <madglad@jubiimailXXX.dk>
wrote:

> [...]
>og jeg stillet den helt op i markørhastighed.
>når jeg flytter musen ca 5-6 cm har pilen
>kørt fra den ene side til den anden (på skærmen)

Michael Ravn

Fra : Michael Ravn

Dato : 05-10-02 00:27

Jeg tilføjer lige:
Jeg fik det checket, og ganske rigtigt: Hvis jeg fjerner den gamle mus
fra PS2 kan jeg godt ændre hastigheden på den nye trådløse. Ellers
ikke. Hvis jeg så installerer den gamle i PS2 igen, kører den trådløse
igen kun med en hastighed: Langsomt.

Kan man virkeligt ikke ændre på hastigheden på en USB-mus, samtidigt
med at der er installeret en PS2-mus?

Jeg ville gerne beholde begge mus tilsluttet, dels fordi den trådløse
jo kan bruge batterierne op, dels fordi jeg har på fornemmelsen, at
mus med hale er bedst til krævende spil og dels for afvekslingens
skyld (forhindring af museskader.)

Michael Ravn

Fra : Michael Ravn

Dato : 05-10-02 11:05

Løsningen er fundet, hvis nogen har samme problem: Man afinstallerer
Logitech muse-konfigurationsprogrammet, så der kun er det originale
til Windows 98 tilbage - så funker det.