Død computer?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-10-02 15:51

Hejsa

Jeg har fået en computer som er død, dvs. ingen liv overhovdet. Der kommer
ingen sync. til skærmen, så den forbliver slukket... Jeg har prøvet at pille
alt unødvendigt ud, så kun grafikkort, ram og cpu var tilbage, men stadig
ingen liv? Grafikkort er også skiftet uden held.

Så er det mon bundkort, psu, ram, eller cpu?

Plejer bundkortet ikke at give en fejlkode i ht, hvis der for eks. ingen cpu
er monteret?

Bundkortet er et soyo, apacer ram og en PIII500 Mhz CPU.

Håber nogen kan hjælpe, men der er måske ikke meget at gøre, uden anden
hardware til at afprøve med..:(

Mvh
Hans

Fra : Herbert

Dato : 03-10-02 17:08

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bundkortet er et soyo, apacer ram og en PIII500 Mhz CPU.
>
> Håber nogen kan hjælpe, men der er måske ikke meget at gøre, uden anden

Køre blæseren på PSU'en ? Hvis kunne det være den. jeg ville starte der.

Mvh
Herbert

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-10-02 21:07

Hejsa

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse

> Kører blæseren på PSU'en ? Hvis kunne det være den. jeg ville starte der.

Jo blæseren kører... Og der er lys i grøn diode på bundkortet. Så spænding
for den, men måske ikke korrekt spændning.
Jeg vil se om jeg kan finde en anden CPU og prøve med...

/Hans

Fra : Frans Jensen

Dato : 03-10-02 17:11

On Thu, 3 Oct 2002 16:51:09 +0200, "Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>ingen liv? Grafikkort er også skiftet uden held.
>
>Så er det mon bundkort, psu, ram, eller cpu?

har du sikret dig, at der kommer strøm fra strømforsyningen ud til de
forskellige dele?

--
girls and sex
can't beat

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-10-02 17:27

> [...]
>
> Jeg har fået en computer som er død, dvs. ingen liv overhovdet. Der kommer
> ingen sync. til skærmen, så den forbliver slukket... Jeg har prøvet at

[cut]

Det lyder som en sikring i strømforsyningen.

mvh
Preben

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-10-02 19:33

> Så er det mon bundkort, psu, ram, eller cpu?
>
> Plejer bundkortet ikke at give en fejlkode i ht, hvis der for eks. ingen
cpu
> er monteret?

nul CPU = nul fejlkode
nul CPU = nul bip
def mobo: sandsynligvis nul fejlkode
def mobo: sandsynligvis nul bip (hvis ellers højttaler er OK)
def video: bipfejlkode!
def RAM: bipfejlkode! (hvis ikke RAM-klods er kortsluttet (usandsynligt))

> Bundkortet er et soyo, apacer ram og en PIII500 Mhz CPU.
>
> Håber nogen kan hjælpe, men der er måske ikke meget at gøre, uden anden
> hardware til at afprøve med..:(

Hvis ikke ikke PSU ventillator starter:
Har du prøvet at korteslutte 2 terminaler på MOBO til front-on/off-switch?

(jeg mener at PSU ventillator starter selv om CPU eller MOBO er defekt?)

ellers er det ikke let uden udskiftningshardware !!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 05-10-02 03:47