Atlon XP 2000+
Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-10-02 14:56

Hej,

Bliver pludselig i tvivl om min bios samt windows systemoplysninger viser
forkert ved at skrive Atlon 1250 Mhz i oplysninger om processor. Er der ikke
noget galt. mener der har stået netop Atlon XP 2000+, men jeg kan huske
fejl.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Leony

Dato : 03-10-02 15:44

"Torben Brøndum" <tbr@henning-poulsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> noget galt. mener der har stået netop Atlon XP 2000+, men jeg kan huske

Gå ind i BIOS (eller måske en jumper på motherboardet) og ret fsb'en til
133. Den står til 100 nu.
Din processor har en multiplier på 12,5.
Ved en fsb på 100 fiver det 1250.
Hvis du retter fsb til 133, får du en processor der kører 1662,5 MHz.
Hvilket passer bedre da din processor i følge specs skal køre 1667 MHz.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 03-10-02 20:50

Hej "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk

> [...]
> Hvis du retter fsb til 133, får du en processor der kører 1662,5 MHz.
> Hvilket passer bedre da din processor i følge specs skal køre 1667 MHz.

Rigtig mange tak for svar....alt ok nu.

DRAM frekens er vel rammene vi taler om. Det er 133 MHz jeg har, så
parameteren skal vel så være 133/133 ikke ??

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Martin S.

Dato : 03-10-02 22:50

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse

> Hej "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk

> Rigtig mange tak for svar....alt ok nu.
>
> DRAM frekens er vel rammene vi taler om. Det er 133 MHz jeg har, så
> parameteren skal vel så være 133/133 ikke ??

Yup

Fra : Torben Brøndum

Dato : 04-10-02 07:47

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote in message

> "Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse

MHz.

> Yup

Tak igen

Torben Brøndum

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 04-10-02 14:52

> Tak igen

100kr på at dit bundkort er et ECS K7S5A!

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Torben Brøndum

Dato : 04-10-02 22:55

Hej "Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk>

> 100kr på at dit bundkort er et ECS K7S5A!

Kontonummer påvej via e-mail

Ok, hvad er der så med det ?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-10-02 17:15

> Kontonummer påvej via e-mail
>
> Ok, hvad er der så med det ?

Tabt CMOS ses ofte på det bundkort. Jeg har oplevet det een gang
på 3 af de 5 K7S5A'ere jeg har haft mellem hænderne. Nogle få har
dog gentagende problemer med tabt CMOS. "Løsningen" er at justere
BIOS'en på plads igen, og ellers krydse fingrene for at det ikke sker
igen.

mvh
Jeppe Seidelin Dam