Aktivere js med knap
Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 03-10-02 12:18

Er det muligt at efter man har loadet en hjemmeside kan lave en
knap som brugeren kan trykke på således at et java-script bliver
aktiveret ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 03-10-02 12:19

"Bjarne Lambrecht Sørensen" <mosehuset@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at efter man har loadet en hjemmeside kan lave en
> knap som brugeren kan trykke på således at et java-script bliver
> aktiveret ?

Ja, lav en onclick="minFunktion();" i knappen

- og smid scriptet ind i en funktion i headeren:

<head><script language="javascript">

function minFunktion(){
// dit script
}

</script></head>

Fra : Claus Sørensen

Dato : 04-10-02 10:45

Chrisser wrote:

> <head><script language="javascript">

Skal være

<head><script type="text/javascript">

De herligste hilsner

Fra : Chrisser

Dato : 04-10-02 11:40

"Claus Sørensen" <cs@chbs.dk> skrev i en meddelelse

> Skal være
>
> <head><script type="text/javascript">

Jeg har nu lært det andet, (derfor er der selvfølgelig ingen der siger det
er rigtigt)

Men det virker fint, så hvad er forskellen ???

Chrisser

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-10-02 13:49

Fri, 4 Oct 2002 12:39:54 +0200, skrev "Chrisser"
<cbj@egdatainform.dk>:

>Men det virker fint, så hvad er forskellen ?

Ændring af standarden, vidst ikke andet.

Fra : Chrisser

Dato : 04-10-02 13:52

> Ændring af standarden, vidst ikke andet.

Ok, så kan jeg bedre forstå det, det kan man jo nærmest ikke nå at følge med
i .............

Chrisser

Fra : Bjarne Lambrecht Sør~

Dato : 04-10-02 18:13

Har nu prøvet med dette men kan ikke få det til at virke:

<head>
<script type="text/javascript">
function openwindow(){
window.open("http://www.w3schools.com","my_new_window","toolbar=y
es,location
=yes,directories=no,status=no,menubar=yes,scrollbars=yes,resizabl
e=no,copyhi
story=yes,width=400,height=400")
}
</script>
</head>
<input type="button" value="Knap" name="B3"
onclick="openwindow();">

Fra : Chrisser

Dato : 07-10-02 07:11

> Har nu prøvet med dette men kan ikke få det til at virke:

Din kode virker fint hos mig.....

- så hvad synes du der er galt hos dig, nogen fejl eller andet ???

Chrisser