Runde IDE kabler ???
Fra : Luke

Dato : 03-10-02 12:35

Der er sikkert nogen der har prøvet sådan nogle, jeg vil bare høre om de er
ligeså effektive, gode, holdbare, dårlige, whatever som de almindelige
standard flade ide kabler...

MVH
Luke

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 03-10-02 13:47

"Luke" skrev:
> Der er sikkert nogen der har prøvet sådan nogle,
> jeg vil bare høre om de er ligeså effektive, gode,
> holdbare, dårlige, whatever som de almindelige
> standard flade ide kabler...

Som udgangspunkt, ja, men omvendt er der mange forskellige kvaliteter dér,
ligesom indenfor så mange andre kabler.

Nogle runde kabler, er blot et fladt kabel rullet og lagt ind i en løs
plastic-gummi-kappe. De virker ikke bedre en de alm. flade, omvendt virker
de heller ikke nødvendigvis dårligere.

Andre runde kabler har derimod en ekstra skærm, en kraftigt snoet
metalstrømpe, udenom det rullede fladkabel. Sidstnævnte type virker faktisk
nogen mere gedint og mere stabilt end et alm. fladt kabel.

Mvh, Lars

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 03-10-02 13:57

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse
> [...]

De er gode for luftgennemstrømningen i kabinettet, airflow, som det hedder
på dansk. De flade kabler kan let komme til at bremse en del luft, det gør
de runde ikke så meget. Og så kan man få et par flade i to forskellige
farver - det ser smart ud og er lækkert når man skal kende forskel... tja,
lidt nørdet er det helt bestemt.

Fra : Jess V. Gade

Dato : 03-10-02 15:47

On Thu, 3 Oct 2002 13:34:50 +0200, "Luke" <lhzON@MAPSofir.dk> wrote:

>Der er sikkert nogen der har prøvet sådan nogle, jeg vil bare høre om de er
>ligeså effektive, gode, holdbare, dårlige, whatever som de almindelige
>standard flade ide kabler...

Hvorfor ikke bare selv folde fladkablet sammen i bunter af ca. 10 stk
ledninger og så holde det sammen med tape ?

Tager ingen tid, virker lige så godt og er meget billigere!

Mvh
Jess

--
Email: