hvilken pakker hører kommandoen til ?
Fra : john

Dato : 03-10-02 11:49

Er der ikke en måde, hvor man kan finde ud af hvilke pakke jeg skal bruge,
for at kunne bruge kommandoen

#ip

håber der er en der kan hjælpe..

John

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 03-10-02 12:05

"john" <postx@klog.dk> writes:

> Er der ikke en måde, hvor man kan finde ud af hvilke pakke jeg skal bruge,
> for at kunne bruge kommandoen
>
> #ip
>
> håber der er en der kan hjælpe..

Hvis du med pakke mener f.eks. dpkg eller rpm pakke, vil det nok
hjælpe hvis du skriver hvilken distribution du bruger. For den sags
skyld, var det nok også en god ide at skrive hvilket OS der er tale
om....

Hvis der er tale om Debin GNU/Linux hedder pakken "iproute".

/Esben
--
          smaller is better.
             unix

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 03-10-02 12:28

On 03 Oct 2002 13:04:31 +0200,
Esben Haabendal Soerensen <esben@haabendal.dk> wrote:

> [...]
> om....
>
> Hvis der er tale om Debin GNU/Linux hedder pakken "iproute".

netop. Kan nok findes med et rpmpakkesystem med:

rpm -qf `which ip`

--
Jesper

Fra : dudsen

Dato : 03-10-02 17:28

Jesper Louis Andersen wrote:

> netop. Kan nok findes med et rpmpakkesystem med:
>
> rpm -qf `which ip`

Hos mig vil den kun søge i instalerede pakker.
Dette er vist ikke interesant.
Under mandrake kan du søge i kildelisten med urpmf ip
du kan så også kigge på www.rpmfind.net

--
Daniel Udsen
If it's worth doing, it's worth doing for money.