Et lidt spøjst problem .....
Fra : Chrisser

Dato : 03-10-02 10:21

Ok, dette er et lidt spøjst problem men nogle af mine genvejstaster
genererer lyde.
Jeg har implementeret nogle genvejstaster i et web-baseret system. Det
drejer sig om:

'Alt' + 'Pil ned': Bruges til at åbne pop-up-vinduer.
'Alt' + 'm': Bruges til at åbne mail-program.
'Alt' + 's': Bruges til at forstørre en tekstboks.
'Alt' + 'l': Bruges til at formindske en tekstboks.
Enter: bruges til at submitte formen ved login.

Den første giver ingen lyd.
De 4 sidste giver et windows 'standardbib'.
Alle pånær 'Enter' kaldes fra et felt på onkeyup-eventen. Ved Enter lytter
jeg på vinduet efter onkeyup-eventen.
Funktionerne der kaldes er alle i javascript, og de er opbygger efter
følgende princip:

function checkKey(s) {
var key = event.keyCode;
if(key == 40) { // 'pil ned'
if (window.event.altKey) { // 'Alt'
pop(s);
} } }

Kaldes efter dette princip:<input type="text"
name="felt"onkeyup="checkKey('argumenter')">

Det giver ingen menig for mig, men hvis nogen ved noget ( helst hvordan jeg
kan gøre noget ved det ) ville jeg være super-glad !!!

PS: Jeg ved godt at man kan slå sådanne lyde fra, men det er ikke den
løsning jeg er ude efter....

Chrisser