routing
Fra : bje

Dato : 03-10-02 08:47

Hej
På mit arbejde har jeg ftp adgang, men kun til port 21.
Nu er mit problem at jeg gerne vil connecte til andre end port 21, men
det er umiddelbart ikke muligt pga vores firewall.
Så mit spørgsmål er om jeg kan sætte et program op på min pc'er
derhjemme, som så kan route vidre til en given ftp server??
Maskinen derhjemme kører win2k
Nogen der kender et sådan program der kan route trafik vidre ?
Hvad vil et sådan program evt. skabe af trafik på min hjemmepc ?

På forhånd tak

http://www.kandu.dk/

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 03-10-02 10:30

"bje" <bje.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kender et sådan program der kan route trafik vidre ?
> Hvad vil et sådan program evt. skabe af trafik på min hjemmepc ?

Lad os starte fra bunden:
Under alle omstændigheder vil din hjemmepc både skulle modtage data og sende
dem videre til dit arbejde.

Program?
Jeg har aldrig hørt om et program der direkte henter data og sender det videre
på en anden port, men det skal vel nok findes et sted. Jeg tror (uden nogen
dokumentation) at de fleste der står med dit problem laver en eller anden form
for shell til en maskine udenfor firewallen (SSH, WTS) arbejder den vej
igennem.
Desværre mener jeg ikke umiddelbart du kan lave en terminalforbindelse til en
windows 2000 (prof/std) som du kan men Windows 2000 server eller Windows XP.
Mit forslag er at sætte en eller anden form for linux-box op og bruge den til
at hente filerne med og lade den køre en ftp på port 21.... (Dette krøver
selvfølgelig at du har adgang til SSH eller noget TTY ud gennem firewallen...)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)