P4 køler installationsproblemer
Fra : David Rasmussen

Dato : 03-10-02 02:45

Jeg har en P4b 2.4 GHz (478) Boxed.
Jeg har installeret selve processoren og låst ZIF mekanismen. Jeg har så
placeret køleren oven på, så det passede ned i retentionmekanismen på
bundkortet. Herefter har jeg trykket på alle fire hjørner indtil hele
den der plastikting satte sig fast. Så skulle jeg bare mangle at lukke
de to levers, som man ifølge manualen skal bruge ret mange kræfter for
at lukke. Men det er slet ikke svært at lukke dem her, og plastikdimsen
holder ikke køleren særligt godt fast mod processoren. Jeg tror faktisk
at den kan glide rundt som det er nu.

Hvad gør jeg galt?

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 03-10-02 12:55

Lyder som den ikke sidder rigtig.
Der skal rigtig nok bruges lidt kræfter for at låse kølerholderen på plads.
Jeg tror du har samlet noget forkert.

Hvis din køler ikke har kontakt til cpu-kernen, brænder din cpu helt sikkert
af i løbet af nogle få sekunder.
Så PAS PÅ.

Der er sikkert en installations vejledning i din manual til dit motherboard.

mvh
Bri@n

Fra : John Hinge

Dato : 03-10-02 16:37

On 03 okt 2002 [4130] Co@ch was heard to say:

> Hvis din køler ikke har kontakt til cpu-kernen, brænder din cpu
> helt sikkert af i løbet af nogle få sekunder.
> Så PAS PÅ.

Njaaa, det er jo en sandhed med modifikationer.
Eftersom tråden hedder P4 køler...
Så må man gå ud fra at det drejer sig om en Pentium 4
og den futter ikke sådan af bare fordi kølingen blir væk,
den bremser 'bare' ned til den når et niveau hvor den ikke
er for varm mere, absolut en af de smartere ting ved en P4
hvis man piller lidt for meget ved sin maskine :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : [4130] Co@ch

Dato : 03-10-02 21:00

Okay, så blev jeg også lidt klogere.

mvh