Hotel Scandinavia
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-10-02 23:49

Eller rettere SAS Raddison - altså det på Amager Boulevard.

Ved I hvilket årstal det blev bygget eller taget i brug?

Mvh.: Jørgen
www.hamigen.dk - nu i farver

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-10-02 07:36

Jørgen Grandt wrote:
> Eller rettere SAS Raddison - altså det på Amager Boulevard.
>
> Ved I hvilket årstal det blev bygget eller taget i brug?
Hej Jørgen.
.. . .
Det var i 1973. Gyldendals "København" nævner ikke arkitektens navn.
(Men her hjælper "arkitektens trøst" nok heller ikke foreløbig).

26 etager og 535 værelser.
Fra starten blev det drevet af en amerikansk hotelkæde.
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Hugh Watkins

Dato : 03-10-02 22:16

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in message news:anft8k$o57$1@sunsite.dk...
> Eller rettere SAS Raddison - altså det på Amager Boulevard.

nej nej

stedevæk Hotel Scandinavia http://www.radisson.com/copenhagendk_scandinavia

Radisson er bar marketing tricks

Hugh W

*******************************************************'
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&ie=UTF-8&safe=off&q=Radisson+hotels&spell=1

http://www.radissonsas.com/rsh/radissonsas/radissonsas.frontpage.show

http://www.radissonsas.com/rsh/radissonsas/radissonsas.hotel_p.search?p_data=Denmark

Radisson Hotels & Resorts, a world leader in the hotel industry, operates, manages and franchises hotels and resorts worldwide. From
our franchise partners and strategic allies, to every manager and employee at every hotel, we are committed to providing
personalized, professional guest service and genuine hospitality at every point of guest contact at more than 430 hotels,
representing more than 100,000 guest rooms in 59 countries.

As the Radisson brand continues to grow, our vision is centered on the quality of facilities and services, "beginning with the guest
in mind." Our chief mission is to create loyal, satisfied customers who will return to Radisson properties repeatedly because of the
quality and value offered.

Fra : JOHN SKJOLD PEDERSEN

Dato : 09-10-02 21:10

Jørgen Grandt <Unstable@ButOnCable.dk> skrev:
>Eller rettere SAS Raddison - altså det på Amager Boulevard.
>
>Ved I hvilket årstal det blev bygget eller taget i brug?
>
>Mvh.: Jørgen
>www.hamigen.dk - nu i farve

1958

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-10-02 21:55

JOHN SKJOLD PEDERSEN wrote:
> 1958

NEJ! 1973
Det spørgsmål har jeg allerede besvaret i denne "tråd".

Du tænker nok på SAS Royal Hotel, tegnet af Arne Jacobsen. Bygget
1956-61. Det ligger ikke på Amager Boulevard, men i Hammerichsgade. Og
Radisson-firmanavnet er der også svaret på.
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-10-02 22:48

JOHN SKJOLD PEDERSEN <finger@oncable.dk> skrev:

>1958

Umuligt! Jeg kender godtnok ikke det præcise svar, men det er helt
sikkert ikke et 1958-hus. Det er væsentligt nyere. Jeg boede på Amager
ca. 1949/50-56 og 1968-72. Da lå det der temmelig sikkert ikke. Jeg
var gæst der ca. 1974/75. Så engang mellem ca. 1972 og ca. 1975 ...

Nu er Amager bare en flad strækning på vej til lufthavnen - suk!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 09-10-02 22:50

Peter Loumann skrev bl.a.:

> Nu er Amager bare en flad strækning på vej til lufthavnen - suk!

Så, så!

Nå, okay. Du reddes af sukket.

Hilsen: Jørgen

Fra : Alf Christophersen

Dato : 10-10-02 06:39

On Wed, 09 Oct 2002 23:48:28 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Nu er Amager bare en flad strækning på vej til lufthavnen - suk!

Er der så ingenting tilbake av hverken gamle Kastrup eller Tprnby?? Må
et familiestevne til minne om min gamle ane som var organist i Tårnby
kirke og skoleholder i Kastrup så holdes i ventehallen på flyplassen
(om man skulle finne på å arrangere noe slikt, det ville jo være
sentralt for vår USA-slekt å ikke behøve å reise lenger enn til
flyplassen og deretter returnere til USA Det samme for vår norske
del av slekten, som meg selv, (selv om jeg nok i såfall reiser med
E6-ekspressen da det koster under 1/10-part av en evt. flyreise)

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-10-02 10:25

alf.christophersen@basalmed.uio.no (Alf Christophersen) skrev:

>Er der så ingenting tilbake av hverken gamle Kastrup eller Tprnby??

Sikkert! Sikkert! Det var en subjektiv klagesang, en personlig elegi.
Det burde jeg have vist tydeligere. Nej, jeg burde helt have ladet
være. Klaus Rifbjerg har udtrykt længslen efter det tabte Amager en
gang for alle, i digtet Landing:

<citat>
[...]
mens jeg læner mig henover min nabo
for at få et glimt af
Røsen,
Vandtårnet,
Sundby Idrætspark,
Vølund,
Ingolfs Allé
eller St. Magleby Kirke.
[...]
Når jeg har vekslet penge,
fået min bagage
og er gået gennem tolden,
tager jeg bussen
og kører hurtigt over Amager
ind til byen.

Jeg bor et andet sted nu.

</citat>

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 20-10-02 17:27

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> wrote in message news:3da4bb45.47743473@nntp.uio.no...

> [...]
> del av slekten, som meg selv, (selv om jeg nok i såfall reiser med
> E6-ekspressen da det koster under 1/10-part av en evt. flyreise)

As a Taxi diver I adnire the old harbour buildings at Kastrup, the railway station, the school - greatly extended - a few fisher
houses , a farm house or two andopposite the hotel by Netto an old house that I suspect was the former Rådhus
now Ungdom something or other

and Kastrup Fort
On Strandvejen there are some typical Scandinavian style houses with what I call Norwegian roofs as seen on the Faeroes too

Hugh W

writing in rainy Birmingham UK

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 10-10-02 17:48

"JOHN SKJOLD PEDERSEN" <finger@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Det er min erfaring, at folk der RÅBER deres navn i afsenderen ikke altid
har styr på tingene. (Tomme tønder buldrer som bekendt mest).

Når vedkommende så ligefrem hedder "finger" i sin emailadresse,
må der jo være et eller andet galt.
Men hva' , så kan man jo give ham den! )

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Philip Sampson

Dato : 20-10-02 20:18

Hotel Scandinavia blev bygget i årene 1971-1973 efter den militære
udflytning fra København gjorde Ny Tøjhusarealet ledigt. Byggeriet blev
iværksat trods modstand fra beboergrupper på Islands Brygge. Bygherrer var
"Hotelselskabet af 2, juni 1970", bag hvilket der gemte sig SAS, Kampsax,
Højgård & Schultz, BP, hotelejer Oscar Pedersen, godsejer Ejler Ruge og fru
E. H. Lassen. (BP var med, fordi der skulle bygges en tankstation ved siden
af hotellet).
Hotellet, der dengang skulle blive Skandinaviens største, blev tegnet af
arkitekterne MAA Bent Severin, Ejner Graae og Henning Helger. Hotellet stod
færdigt i foråret 1973.

v.h.

Philip Sampson