Frem og tilbage ...
Fra : Niels Aage Schmidt

Dato : 02-10-02 23:11

Er det ikke tankevækkende, at vores (sandsynligvis) nye formand nu vil
forsøge at afskaffe tælleriet og KL klapper i sine små hænder?
Det er kun 10 år siden, det blev indført. 10 år, hvor vi blev forvandlede
fra personer med 'kald' og 'ansvar' til lønarbejdere, der skal kontrolleres
i begge ender.
Det bemærkelsesværdige er, at politikerne tror, at vi har glemt, hvem der
ønskede at tælle og kontrollere. Det kunne godt være, at processen ikke
bliver nem at skrue tilbage.
Med tjenestemandsbegrebet afskaffet og den nye bevidsthed om arbejdstid, kan
processen næppe nulstilles.
Hvad mener I?

venlig hilsen

(næstenpensionisten fra den lukkede gruppe. Ejer af et kaldsbrev)

Niels Aage

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-10-02 23:28

Niels Aage Schmidt wrote:
> [...]
> Hvad mener I?
>
> venlig hilsen
>
> (næstenpensionisten fra den lukkede gruppe. Ejer af et kaldsbrev)

Hej,
Det har altid slået mig at lærer abejdstidssystem, har være i modfase
med det omgivende samfund - "tælleriet" blev indført ca. samtidig med at
resten af samfundet mere eller mindre var gået væk fra "tidstudie"
teknikkeren med den hvide kittel der med stopur stod bag arbejderne og
målte performance. f.ex. volvo indførte selvstyrende produktionsgrupper
og lignende.
Nu hvor samfundet på mange måder begynder at stramme op, måle
performance og hvad det nu hedder, begynder man at ville indføre en mere
løs struktur i skolen.
Om det skal tages som udtryk for inertien i uvm/kl/dl eller bare den
hastighed forandringer sker i folkeskolen eler hvad ved jeg ikke, men
pudsigt er det

/carsten

--
en der er meget glad for at han ikke arbejder under lærerarbejdstidsregler