/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Alle dyrs ret!
Fra : signe sørensen


Dato : 02-10-02 22:31

hejsa

Nu fandt jeg lige hjemmesiden til Alle dyrs ret, som der var noget om
i udsendelsen om dyremishandling.

Hvis nogle skulle have lyst til at læse mere om hvad Sheriffen gør for
at hjælpe, så kan i jo tage et kig på hjemmesiden.

Det er på siden også muligt at få tilsendt nogle lister til at samle
underskrfter på, så vi kan få et Dyrepoliti!!!!

Måske var det noget vi kunne få fat i, så der kunne komme flere
underskrifter.

Håber det fanger nogen interesse!

www.dyreret.dk

Med venlig hilsen
Signe (som var helt rystet over udsendelsen).

 
 
marianne hellemose (03-10-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 03-10-02 05:57

Jeg har været i kontakt med Axel nogle gange de sidste
par år, og været ret begejstret for ham, det kølnedes
under udsendelsen, på mig virkede han alt for meget som
"bare" en linselus. den lille killing der sad i klemme, var
helt klart kommet galt afsted på grund af nysgerrighed
og ikke mishandling, istedet for først at stå og tage gode
billeder, skulle han have fået den ud med det samme.
Der er ikke grænser for hvad han kan og vil, når bare
der er kamera på, så min begejstring er til at overse, men
ingen tvivl om at der er kommet gode ting ud af at have
ham.

Som et ps. kan jeg tilføje at han aldrig reagerede da han
fik materialet om JBH.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats



Pia J (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 03-10-02 06:47

Jeg så kun slutningen af udsendelsen, men undrede mig over, at man bare
sådan kan gå ind i folks hjem og slippe deres hunde ud og løbe løs i
landskabet (uanset om de pisser indendørs eller ej). Det må sq da ikke
engang politiet uden en kendelse?! Og så i øvrigt bare sige, nå, det trængte
de også til, så vi kører igen.

:Pia


Preben Kittelmann (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Preben Kittelmann


Dato : 03-10-02 09:32

Pia J wrote:


> Og så i øvrigt bare sige, nå, det
> trængte de også til, så vi kører igen.
>
Det var faktisk en underlig udtalelse, som jeg også bemærkede.

Der var også indslag fra Dyreværnets internat, hvor der blev nævnt,
at man kunne se nogle af dyrene på nettet.

http://www.dyrevaernet.dk/dyr.htm

Læg mærke til overskriften "Hunde på internatet"
- og billederne derunder.
(hvis de ikke har ændret det)



--
med venlig hilsen Preben
http://kittelmann.dk
http://xt.dyndns.dk

Ann K. (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 03-10-02 09:48

Hejsa.
Ja, jeg studsede også over "dyre-sheriffens" underlige ligegyldighed for
at have sluppet to fuldstændig ukendte hunde løs! Al ære og respekt for
at han går ind i huset - og for at han tager dem ud på en tur, inden han
afleverer dem på internat... men enhver _ved_ sq* da at man ikke bare
slipper en fremmed hund! De to hunde _kunne_ jo have forvoldt alvorlig
skade på vildt eller mennesker! ... (nb - kun en teori!)
Lige sådan med den stakkels ko, hvor grimen var vokset ind i mulen...
hvorfor gik han ikke selv igang med at trænge dyret op i en krog, så
grimen kunne skæres af? Han havde trods alt et helt kamerahold til at
hjælpe sig!
Nå - men ellers en god udsendelse... næsten uden de allermest ulækre og
groteske billeder af menneskers til tider uhyrlige måde at holde dyr på!

Kender for resten Kim Sager personligt... en ildsjæl, der ikke er bange
for at optræde i pressen med de værste "tåreperser"historier... disse
historier trækker nemlig folk ud til internatet - og på denne måde får
flere dyr nyt hjem ... jo - en snu mand

Mvh Ann



Katrine Nederby (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Katrine Nederby


Dato : 03-10-02 10:37


"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:anh07k$oiu$1@sunsite.dk...
> Hejsa.
> Ja, jeg studsede også over "dyre-sheriffens" underlige ligegyldighed for
> at have sluppet to fuldstændig ukendte hunde løs! Al ære og respekt for
> at han går ind i huset - og for at han tager dem ud på en tur, inden han
> afleverer dem på internat... men enhver _ved_ sq* da at man ikke bare
> slipper en fremmed hund! De to hunde _kunne_ jo have forvoldt alvorlig
> skade på vildt eller mennesker! ... (nb - kun en teori!)

Præcis min tanke. Der tabte jeg al respekt for manden men han har nu
heller aldrig været min kop the). Han virkede i det hele taget ret klodset i
sin omgang med de hunde.

> Lige sådan med den stakkels ko, hvor grimen var vokset ind i mulen...
> hvorfor gik han ikke selv igang med at trænge dyret op i en krog, så
> grimen kunne skæres af? Han havde trods alt et helt kamerahold til at
> hjælpe sig!

Hmmm. Det tænkte jeg også først, men da han forsøgte at komme til den,
syntes jeg alligevel ikke, det var en god idé. Jeg tror jeg ikke bare lige,
man kunne fjerne den grime uden samtidig at behandle såret. Man måtte jo flå
det op for at få grimen ud...Stakkels dyr

> Nå - men ellers en god udsendelse... næsten uden de allermest ulækre og
> groteske billeder af menneskers til tider uhyrlige måde at holde dyr på!

Ja, det er ufatteligt så ligeglade folk kan være med deres dyr

> Kender for resten Kim Sager personligt... en ildsjæl, der ikke er bange
> for at optræde i pressen med de værste "tåreperser"historier... disse
> historier trækker nemlig folk ud til internatet - og på denne måde får
> flere dyr nyt hjem ... jo - en snu mand

Jeg opfattede også folkene fra Dyreværnet som langt mere mere kompetente og
seriøse end "Sheriffen".

--
Mange hilsner
Katrine
http://beydana.tripod.com




Nina El Falaki (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 03-10-02 13:32

Faktisk sagde han også, at NU var politiet nødt til at tage affære, så mon
ikke det var bagtanken???

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9bd739$0$96960$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg så kun slutningen af udsendelsen, men undrede mig over, at man bare
> sådan kan gå ind i folks hjem og slippe deres hunde ud og løbe løs i
> landskabet (uanset om de pisser indendørs eller ej). Det må sq da ikke
> engang politiet uden en kendelse?! Og så i øvrigt bare sige, nå, det
trængte
> de også til, så vi kører igen.
>
> :Pia
>


Ann K. (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 03-10-02 13:47

Nina skrev:
>Faktisk sagde han også, at NU var politiet nødt til at tage affære, så
mon
>ikke det var bagtanken???

Hæ - jo, den fangede jeg skam også under udsendelsen! Men lige netop
sådan en handlemåde sætter IMO manden i bås med de rabiate
dyreforkæmpere, som lister sig ind på pelsfarmene og slipper mink løs
(for at dyrene kan få lov til at leve et naturligt liv... nå, ja -det er
vel også mere naturligt at dø af sult, efter at have forvoldt stor skade
på områdets naturlige dyrebestand!)
Jeg har intet problem med at han begår selvtægt, hvor det er nødvendigt
at tiltvinge sig adgang for at komme et nødstedt dyr til hjælp - ville
måske endda selv gribe til sådan en metode, hvis jeg stod i
situationen... men jeg har noget imod at han forværrer en i forvejen
grim situation for de stakkels hunde! Og "man" ved jo udmærket godt,
hvad der ville ske med en hund som overfaldt vildt/mennesker!
Hans tanker om et Dyre-politi... jamen dér er jeg helt med! For han har
ret i at dyreværnsloven for så vidt er god nok - hvis ellers den blev
håndhævet!

Mvh Ann



Nina El Falaki (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Nina El Falaki


Dato : 03-10-02 18:31

Jamen sheriffen har da altid været rabviat, selv om han ikke har lukket mink
ud.

Desværre skal der ofte utraditionelle og rabiate tiltag til for at råbe
myndighederne op i dyreværnssager.

(men derfor er jeg ikke altid enig i alt hvad han gør)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:anhe85$o31$1@sunsite.dk...
> Nina skrev:
> >Faktisk sagde han også, at NU var politiet nødt til at tage affære, så
> mon
> >ikke det var bagtanken???
>
> Hæ - jo, den fangede jeg skam også under udsendelsen! Men lige netop
> sådan en handlemåde sætter IMO manden i bås med de rabiate
> dyreforkæmpere, som lister sig ind på pelsfarmene og slipper mink løs
> (for at dyrene kan få lov til at leve et naturligt liv... nå, ja -det er
> vel også mere naturligt at dø af sult, efter at have forvoldt stor skade
> på områdets naturlige dyrebestand!)
> Jeg har intet problem med at han begår selvtægt, hvor det er nødvendigt
> at tiltvinge sig adgang for at komme et nødstedt dyr til hjælp - ville
> måske endda selv gribe til sådan en metode, hvis jeg stod i
> situationen... men jeg har noget imod at han forværrer en i forvejen
> grim situation for de stakkels hunde! Og "man" ved jo udmærket godt,
> hvad der ville ske med en hund som overfaldt vildt/mennesker!
> Hans tanker om et Dyre-politi... jamen dér er jeg helt med! For han har
> ret i at dyreværnsloven for så vidt er god nok - hvis ellers den blev
> håndhævet!
>
> Mvh Ann
>
>


Else Gyldenkærne (03-10-2002)
Kommentar
Fra : Else Gyldenkærne


Dato : 03-10-02 09:27

Jeg har aldrig brudt mig om hans metoder. Og som jeg har skrevet før, så
tager pressen (ihvertfald den del af den, jeg kender til) ham ikke særlig
alvorligt. Men han bruger en masse menneskers tid med alle sine anmeldelser,
som ikke altid har noget på sig.

Mvh. Else.


"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:angimg$1sa$1@sunsite.dk...
> Jeg har været i kontakt med Axel nogle gange de sidste
> par år, og været ret begejstret for ham, det kølnedes
> under udsendelsen, på mig virkede han alt for meget som
> "bare" en linselus. den lille killing der sad i klemme, var
> helt klart kommet galt afsted på grund af nysgerrighed
> og ikke mishandling, istedet for først at stå og tage gode
> billeder, skulle han have fået den ud med det samme.
> Der er ikke grænser for hvad han kan og vil, når bare
> der er kamera på, så min begejstring er til at overse, men
> ingen tvivl om at der er kommet gode ting ud af at have
> ham.
>
> Som et ps. kan jeg tilføje at han aldrig reagerede da han
> fik materialet om JBH.
>
> --
> Marianne
>
> Hellemose Somali
> hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk
>
> Some people have lives, others have cats
>
>



Anne-Marie Prange Ma~ (04-10-2002)
Kommentar
Fra : Anne-Marie Prange Ma~


Dato : 04-10-02 07:09


"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:angimg$1sa$1@sunsite.dk...
> Jeg har været i kontakt med Axel nogle gange de sidste
> par år, og været ret begejstret for ham, det kølnedes
> under udsendelsen,

Jeg har været i forbindelse med Axel vedr. en sag .. og den måde han
da reagerede på/undlod at reagere/reagerede for sent , var nok til at
jeg tabte alt for ham , for mig virker han som en der i al fald har
rigelig travlt med at fortælle om sig selv og sine bedrifter og helt
ærligt tabte jeg alt for ham ved denne kontakt ..
hejhilsfra Ami


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste