Webcam Philips ToUcam 720
Fra : -Martin S.-

Dato : 02-10-02 22:26

Erfaringer søges med dette webcam (modellen hedder ToUcam XS PCVC 720K). Jeg
har alle data på det, men hvis du har dette cam så skriv venligst lidt om de
fordele/ulemper du synes det har.
På forhånd tak.

Martin

Fra : -Martin S.-

Dato : 02-10-02 23:32

-Martin S.- wrote:
> [...]
> 720K). Jeg har alle data på det, men hvis du har dette cam så skriv
> venligst lidt om de fordele/ulemper du synes det har.

Forøvrigt: Det er et USB webcam. Er dette nødvendigvis en dårlig ting?

Martin

Fra : Niels Svendsen

Dato : 03-10-02 00:06

Hvis du vil have et philips webcam, skal du gå efter 740.
720 og 730 har cmos chips som billedelement, og de kræver en hel del lys,
før de virker efter hensigten.
740 har derimod en ccd-chip, der arbejder med helt ned til 1 lux.
Jeg kan få et akceptabelt billed frem med bare lyset fra min skærm.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Janus Nielsen

Dato : 03-10-02 08:03

Fåes til 129 kr i Harald Nyborg.

Fra : -Martin S.-

Dato : 03-10-02 12:17

Janus Nielsen wrote:
> Fåes til 129 kr i Harald Nyborg.

Ja netop, men hvis det er 129 kr. ud af vinduet så gider jeg ikke.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-10-02 05:34

"-Martin S.-" <osdk2000@hotmail.com> wrote in message
> Ja netop, men hvis det er 129 kr. ud af vinduet så gider jeg ikke.

Min eks har et CMOS-baseret ToUCam. Hun vandt det og det er godt det samme,
for det er ikke værd at kaste penge efter.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : -Martin S.-

Dato : 04-10-02 13:47

Jesper G. Poulsen wrote:
> Min eks har et CMOS-baseret ToUCam. Hun vandt det og det er godt det
> samme, for det er ikke værd at kaste penge efter.

Okay... hmm, men 129 kr. som førstegangscam, fordi jeg har det sgu lidt
dårligt med at skulle betale 600 kr. for noget som måske ender på loftet
efter 1 uge. Selvfølgelig er opløsning/kontrast/farver mv. sikker temmelig
ringe, men bare man kan se nogenlunde hvad der foregår, så behøver jeg ikke
knivskarp dybde osv. (ikke lige i første omgang). Måske skulle jeg kigge
efter noget brugt kvalitet i stedet for...

Martin

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-10-02 12:56

-Martin S.- wrote:
> (modellen hedder ToUcam XS PCVC 720K).

Jvf tidligere diskussioner, er Phillips ToUcam Pro (model 740) det
eneste webcam der er værd at købe.

Fra : -Martin S.-

Dato : 04-10-02 13:43

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Jvf tidligere diskussioner, er Phillips ToUcam Pro (model 740) det
> eneste webcam der er værd at købe.

Hmm, Ezonics EZCam Pro til 489 kr. skulle vist også være et godt køb.
Ligesom 3Com Home Connect (men også dyrere).

Martin