Store problemer - requests fra serveren ..~
Fra : Jacob Mogensen

Dato : 02-10-02 20:58

Jeg har lige lagt en ny version af min hjemmeside online og har der kodet en
del om i PHP'en.

Nu er problemet at siden det nye PHP er kommet på, er der blevet lavet en
fejl, som gør at serveren har fået 1098763 forespørgsler på en dag ... og i
logfilen kan man se mange af forespørgslerne kommer fra serveren selv...
næsten alle

Når man surfer rundt på hjemmeside er der ikke noget at se, og der har ingen
klager været fra brugerne. Serveren er dog mærkbart belastet af de mange
forespørgsler (fra sig selv!)

Er der nogen som kan forklare hvordan dette kan ske? Nogle ideer til hvilke
fejl det kan være? Det kan vel ikke være en uendelig løkke, det vil jo ses
når PHP timer out ...

Mvh
Jacob Mogensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-10-02 21:53

On Wed, 2 Oct 2002 21:57:45 +0200, "Jacob Mogensen"
<jacob@gratis-ting.dk> wrote:

>Er der nogen som kan forklare hvordan dette kan ske? Nogle ideer til hvilke
>fejl det kan være? Det kan vel ikke være en uendelig løkke, det vil jo ses
>når PHP timer out ...

Kunne det måske være en fil med en
Header("Location: ..."); som kalder sig selv?

Man kunne vel godt forestille sig sådan en gå i selvsving.

Eller hvis du har brugt cURL til noget, så kan man også komme grumme
galt afsted. Min linuxserver har i hvert fald aldrig haft så højt et
load som da jeg prøvede cURL første gang

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-10-02 07:35

Mads Lie Jensen skrev:

> Kunne det måske være en fil med en
> Header("Location: ..."); som kalder sig selv?
>
> Man kunne vel godt forestille sig sådan en gå i selvsving.

Det tror jeg ikke rigtigt. Der skal jo være en browser af en art, der
kalder scriptet, og de fleste browsere, jeg har prøvet, har en grænse
for hvor mange viderestillinger, der må foretages vha. Location-headeren.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-10-02 15:41

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> wrote in

> [...]
> art, der kalder scriptet, og de fleste browsere, jeg har prøvet,
> har en grænse for hvor mange viderestillinger, der må foretages

IE og Opera har svjv ikke sådan en grænse...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Jacob Mogensen

Dato : 03-10-02 22:17

Problemet viste sig at være funktionen getimagesize(..)

For at finde størrelsen af et billede, skal det loades helt. Hvis man så
bruger det til hver eneste billede og der er 10 stk. på en side, så bliver
serveren belastet.

Mvh
Jacob