Kan kun opstarte i fejlsikret tilstand
Fra : Sus

Dato : 02-10-02 20:48

Hvordan kan det være at min pc (kun) kan starte op i fejlsikret tilstand???

Jeg får beskeden "unmountable boot volume" ved normal opstart og fik det
råd, at det nok var mine IDE-kabler der var problemet. Men så er det bare at
jeg ikke forstår hvordan den så kan starte op fejlsikret.
Og..Der har ikke tidligere været det store problem og nu vil den slet ikke
køre uden at jeg har ændret på noget overhovedet. Årsag???

Og sidst men ikke mindst. Kan en ATA100 HD tage skade af at køre med de
gammeldags flade IDE-kabler???
håber på snarligt svar da det er ved at være lidt belastende med en pc der
ikke virker og nogen nye kabler der er mange dage undervejs

mvh
Kim

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-10-02 21:40

Sus wrote in <anfj47$268u$1@news.cybercity.dk>:
> Hvordan kan det være at min pc (kun) kan starte op i fejlsikret
> tilstand???

Det er et OS-problem, sikkert Windows.

Hvis det rent faktisk skyldes en hardware-fejl, så er det stadig et
OS-problem at finde ud af hvilken, hvis ikke du vil prøve dig frem.

Prøv at spørge i Windows-gruppen, eller hvilken der nu er relevant for dit
OS.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-02 21:47

"Sus" <susberg@get2net.dk> wrote in message
> Hvordan kan det være at min pc (kun) kan starte op i fejlsikret
tilstand???

Det ved jeg ikke..

Men prøv at køre Scandisk, og ret evt. fejl.. og prøv så at stare op
normalt..

Det er vist noget med et rodet filsystem, der er gået kuk i

Fra : Sus

Dato : 02-10-02 21:41

checker harddisken i fejlsikret. Den fuldfører men kommer ikke med nogen
fejlmeddelelse.....

<3d9b5b20$0$32524$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...