Opstartsproblemer
Fra : Peter

Dato : 02-10-02 20:12

Hej alle.

Ud af nogle gamle stumper har jeg samlet en lille pentium2 350mhz maskine,
den gider bare ikke starte op
Når jeg tænder sker der kun det at cpu'ens blæser starter og kører fint, men
der sker INTET andet. Der kommer ingenting på skærmen! Jeg har ikke nogen
pc-speaker, så jeg kan ikke høre eventuelle "beep" lyde, men jeg har til
gengæld testet både grafikkort og RAM i anden maskine, de virker fint. Jeg
har pillet både harddisk, cd-rom osv. fra, så der kun er gfx-kort, og
keyboard sat til (udover cpu, bundkort, ram og psu).

Jeg gætter på at det er bundkortet det er galt med, eftersom jeg har testet
både ram, keyboard og gfx-kort i andre maskiner, og cpu'en (som i øvrigt er
en In-a-box cpu) også "starter".

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-10-02 21:48

Peter wrote:
> [...]
> testet både ram, keyboard og gfx-kort i andre maskiner, og cpu'en
> (som i øvrigt er en In-a-box cpu) også "starter".

Har du checket strømforsyningen?

-Sune

Fra : Peter

Dato : 02-10-02 22:00

> Har du checket strømforsyningen?

Nej men ud fra at både blæseren i strømforsyningen og blæseren på cpu'en
kører, så går jeg da ud fra at strømforsyningen også virker...

Mvh.
Peter Bak

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-10-02 22:15

Peter wrote:

> Nej men ud fra at både blæseren i strømforsyningen og blæseren på
> cpu'en kører, så går jeg da ud fra at strømforsyningen også virker...

Ja, men måske virker den ikke ordentligt. Hvis der er hardware monitor i din
BIOS, kan du se om strømforsyningen leverer den korrekte spænding.

-Sune

Fra : Lasse

Dato : 02-10-02 23:00

Har du prøvet at resette din bios?

"Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> skrev i en
meddelelse news:anfn59$2bgd$1@news.cybercity.dk...

Fra : Peter

Dato : 03-10-02 04:14

> Har du prøvet at resette din bios?

Der var da en ide, det vil jeg lige prøve

Mvh.
Peter Bak

Fra : Peter

Dato : 03-10-02 04:13

> Ja, men måske virker den ikke ordentligt. Hvis der er hardware monitor i
din
> BIOS, kan du se om strømforsyningen leverer den korrekte spænding.

Jeg når slet ikke nå frem til bios'en... :-/

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-02 13:15

Peter wrote:

> Jeg når slet ikke nå frem til bios'en... :-/

Prøv en anden strømforsyning.

-Sune

Fra : Pita

Dato : 02-10-02 23:23

"Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote in message

> Ja, men måske virker den ikke ordentligt. Hvis der er hardware monitor i
din
> BIOS, kan du se om strømforsyningen leverer den korrekte spænding.

Uden at starte computeren?

LOL

--
Pita

Fra : Sune Salminen

Dato : 03-10-02 13:14

Pita wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@yournigerianspamcrap.doktor.dk> wrote in
> message news:anfn59$2bgd$1@news.cybercity.dk...

> Uden at starte computeren?
>
> LOL

Grin bare. Faktum er, at det kan være to ting. Enten er det motherboardet
der er røget, eller også er det strømforsyningen. Bare fordi CPUens og
strømforsyningens blæsere kører, behøver det ikke at betyde at
strømforsyningen virker.

-Sune

Fra : Peter

Dato : 03-10-02 16:50

Nu har jeg både prøvet at resette BIOS'en, og brugt en anden strømforsyning
som jeg ved virker, dog uden noget resultat. Cpu'en har jeg ikke lige haft
lejlighed til at prøve i et andet bundkort, så det er vel enten den - eller
bundkortet der ikke virker. I morgen prøver jeg at låne en anden cpu med
hjem, og sætte den gamle cpu over i et andet bundkort - så skulle det gerne
blive afgjort!

--
Mvh.
Peter Bak - som desværre tror han sidder med et defekt bundkort