Linux og Half-life/cs ???
Fra : PanicAttack

Dato : 02-10-02 19:52

Hejsa (igen)

Jeg har hørt at der skulle findes, en HL udgave, der skulle kunne køre i
Linux, er det rigtigt???

I så fald:
Ville det være ulovligt, hvis jeg henter det og bruger min egen cd-key
fra min Windows udgave???
Hvor kan jeg i så flad downloade det ???

Hilsen

PanicAttack

http://www.kandu.dk/

Fra : dudsen

Dato : 02-10-02 19:48

PanicAttack wrote:

> Hejsa (igen)
>
> Jeg har hørt at der skulle findes, en HL udgave, der skulle kunne
> køre i Linux, er det rigtigt???

Game serveren kan vist.
Jeg mener dog også jeg har hørt rygter om at selve grafik enginen er
ungivet som open source.
Men ifølge cs officielle hjemmeside er det en linux port

> I så fald:
> Ville det være ulovligt, hvis jeg henter det og bruger min egen
> cd-key fra min Windows udgave???

Ja med midre andet er anvist af forhandleren.

> Hvor kan jeg i så flad downloade det ???
http://www.counter-strike.net/linux_full.html helt officielt osv.
utroligt hvad google kan gøre

--
Daniel Udsen
Drive defensively. Buy a tank.

Fra : Peter Lønberg

Dato : 03-10-02 05:19

jamen det var da et utroligt ringe svar . undskyld

men han spørger helt klart om en klient til spillet, og ikke en serverside
version.

Half-Life til Linux, og dermed Counter-Strike skal emuleres gennem Wine.

www.debianguiden.dk indholder et afsnit om hvordan præcis dette sættes op,
og jeg kan da fortælle at det kører rimeligt. Jeg spillede kun
Counter-Strike fra Linux til The Party 2001.

Selvfølgelig må du bruge din cd-key til spillet. Du har jo købt det, og
egentligt er det jo lovligt at emulere det. Du har jo købt det.. som sagt ;)

Fortsat god aften

Mvh Peter Lønberg.