digitalt lydkort
Fra : Daniel T.Pedersen

Dato : 02-10-02 17:37

Jeg har lige været ude og købe en ny pc, huskede selvfølgelig at komme godt
med ram, grafik og processor kraft i den.

MEEEN i kampen hede glemte jeg helt at få sat et ordentligt lydkort i den.

Da jeg har en ektern surround forstærker, der både kan håndtere AC3 og DTS
søger jeg ikke et lydkort med indbygget surround forstærker, men bare et der
har en digital udgang enten coxial eller optisk det er ligemeget.

Er der nogle der har nogle bud på et godt køb, der ikke skal koste alt for
meget?

Med venlig hilsen

DTP

Mine specs:

P4 2,4 northwood @ FSU 533 mhz
Leadtek Winfast Geforce 4 Ti 4200 64 Mb DDR
512 Mb DDR ram
80 Gb Seagate Barracuda IV 7200 rpm

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-10-02 18:09

Daniel T.Pedersen skrev bl.a.:

> [...]
> er ligemeget.
>
> Er der nogle der har nogle bud på et godt køb, der ikke skal koste

Et godt bud kunne være et Hercules Gamersorround Fortissimo II til omkring
450.
http://europe.hercules.com/showpage.php?p=41&b=0&f=1

Kortet har gode let overskuelige drivere, udgang til front- og
baghøjttalere, hovedtelefoner og input (som de fleste andre). Derudover er
der både optisk digital ind og ud. Specielt kan jeg godt lide måden alle de
stik er monteret.
http://europe.hercules.com/mediaroom/images/41/GSFortiIIDE.zip (Syv billeder
2MB)

Før havde jeg et Winfast Leadtech et-eller-andet med også med optisk ind og
ud på. Chippen (C-Media 8738) bruges stadig til billige løsninger. Det lidt
irriterenden var, at de optiske stik optog en port for sig selv. Lyden var
heller ikke nær så god som på mit nuværende Hercules.

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix