Det skal gå hurtigere...
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 02-10-02 16:58

Hejsa..

Jeg har lige opgraderet min 200 mhz computer ved at købe:

bundkort: sl-75kav/-x ( soltek )
cpu: AMD Athlon (palomino) XP 1600+

jeg har sat det i og det kører fint men kun 1050 Mhz. Jeg prøvede at køre
noget redstorm i bios som fik den op på 1150 Mhz.. Men jeg Kunne se der hvor
jeg købte det at den skulle køre mindst 1400 Mhz..

Er der nogen som Kender til dette problem, og ved hvad der skal gøres...?

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-10-02 17:06

"Kasper B. Rasmussen" <k.birk@email.dk> skrev
> [...]
> jeg købte det at den skulle køre mindst 1400 Mhz..
>
> Er der nogen som Kender til dette problem, og ved hvad der skal gøres...?

En klassiker. Sæt bushastigheden op fra 100 til 133 Mhz.

mvh
Peter

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 02-10-02 17:19

> hvor

> En klassiker. Sæt bushastigheden op fra 100 til 133 Mhz.

Okay.. Jeg syns ikke jeg kan finde nogen steder i bios hvor der er muligt...

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 02-10-02 17:22

> En klassiker. Sæt bushastigheden op fra 100 til 133 Mhz.
>
> mvh
> Peter

er det det som skal ændres på swithen der hedder cpu external frequency...?

den kan man ændre til 133.3

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-10-02 17:23

"Kasper B. Rasmussen" <k.birk@email.dk> skrev

> er det det som skal ændres på swithen der hedder cpu external frequency...?
>
> den kan man ændre til 133.3

Ja.
Så skulle du gerne få 1400 Mhz.

Ganger du 10,5 (som er processorens multiplier) med 133,3 får du 1400 Mhz.
Ganger du 10,5 med 100 Mhz får du kun 1050 Mhz.
Derfor forskellen.

mvh
Peter

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 02-10-02 17:43

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ganger du 10,5 (som er processorens multiplier) med 133,3 får du 1400 Mhz.
> Ganger du 10,5 med 100 Mhz får du kun 1050 Mhz.

Takker for svaret.. nu kører den der ud af...

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-10-02 17:42

"Kasper B. Rasmussen" <k.birk@email.dk> skrev

> Takker for svaret.. nu kører den der ud af...

Kanon

mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 02-10-02 17:53

On Wed, 2 Oct 2002 17:57:54 +0200, "Kasper B. Rasmussen"
<k.birk@email.dk> wrote:

> [...]
>jeg købte det at den skulle køre mindst 1400 Mhz..
>
>Er der nogen som Kender til dette problem, og ved hvad der skal gøres...?

Det ser ud som om du kører 100 Mhz på bussen (109,5 Mhz efter
redstorm). Din cpu er beregnet til at køre 133 Mhz, dette giver 1400
Mhz (10,5 * 133 Mhz = 1600 Mhz). Men hvis dine ram ikke kan køre 133
Mhz, så skal du have nye hvis du vil køre 1400 Mhz.

Mvh
Peter