Forskel på disse AMD'er?
Fra : Sven

Dato : 02-10-02 16:36

Hej.
Hvad er forskellen (bortset fra clockfrekvensen) på en Palomino og en
Thoroughbred?

SVJV har de samme mængde level 2 cache.

Sven

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-10-02 19:17

Sven skrev bl.a.:

> Hvad er forskellen (bortset fra clockfrekvensen) på en Palomino og en
> Thoroughbred?
> SVJV har de samme mængde level 2 cache.

Den eneste forskel er størrelsen. Kernen på Thoroughbreden er fysisk mindre
og bliver ikke nær så varm, som en Palomino ved samme frekvens. Hvis du
tænker på at overclock'e er en Thoroughbred nok bedst.

--
Lars

Fra : Sven

Dato : 02-10-02 19:55

> [...]
> og bliver ikke nær så varm, som en Palomino ved samme frekvens. Hvis du
> tænker på at overclock'e er en Thoroughbred nok bedst.

Tak for svaret, Lars.

Sven

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-10-02 19:55

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvad er forskellen (bortset fra clockfrekvensen) på en Palomino og en
> Thoroughbred?
>
> SVJV har de samme mængde level 2 cache.

Palominokernen er fremstillet med 0,18 Mikron teknologi.
Thoroughbred er den samme kerne, men fremstillet med 0,13 Mikron teknologi

Thoroughbred er altså mindre og med mindre strømforbrug.

XP2200+ er Thoroughbred, mendens XP1600+ til XP 2100+ er Palomino.
Thoroughbred overtager dog snart Palominoens plads fra XP1700+ til XP2200+
XP2400+ og XP2600+ som kommer snart, er Thoroughbred Rev. B. med et ekstra
layer af metal over Siliciumkernen.
Palomino og Thoroughbred kører med 8 layers mens Rev. B har et 9. layer.
Hos både Palomino og Thoroughbred er overclockningsegenskaberne begrænsede,
mens Thoroughbred Rev. B skal overclocke som en drøm.
Det vides ikke om XP1700+ til XP2200+ bliver Rev. B processorer.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-10-02 23:07
Fra : Martin K

Dato : 02-10-02 18:02

Sven wrote:
> Hej.
> Hvad er forskellen (bortset fra clockfrekvensen) på en Palomino og en
> Thoroughbred?

Palominio'en kører med 0,18 mikron, mens Thoroughbred'en kører med 0,13.
Ellers er kernearkitekturen den samme, hvad jeg ved af...

> SVJV har de samme mængde level 2 cache.

Det mener jeg også...

--
Martin K