Vabler på hæle
Fra : Ally

Dato : 02-10-02 14:27

Hej!

Jeg har været noget så usandsynligt dum (jeg kan jo ligeså godt
indrømme det!). Jeg har gået i nogle sko, som jeg godt vidste, ikke
egner sig til at gå langt i. Og nu sidder jeg med resultatet... vabler
på hælene på størrelse med 2-kroner. Den ene er punkteret, den anden
er hel.

Hvad gør jeg? De er noget så synderrivende ømme, og det eneste fodtøj,
jeg kan gå i i øjeblikket, er træsko. Skal jeg punktere den anden
vabel, eller lade den være? Risikerer jeg ikke infektion, hvis jeg
punktere den?

De venligste hilsener

Dumme Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Ole Tranberg

Dato : 02-10-02 14:58

Ally <quincy_md@hotmail.com> wrote:

> [...]
> jeg kan gå i i øjeblikket, er træsko. Skal jeg punktere den anden
> vabel, eller lade den være? Risikerer jeg ikke infektion, hvis jeg

Mit råd vil være at du skal punktere den. Dvs. stik et lille bitte hul
i siden på den, og pres væsken ud.
Jeg ved at nogle finder på at fjerne al huden der dækker for vablen,
men det vil jeg altså ikke råde dig til.

Derefter (eller måske inden) kan du med fordel købe en pakke Compeed
til vabler. Compeed er din bedste ven hvad angår vabler. Her er det
dog en super idé at læse brugsanvisningen. Jeg har set mange[1] der
bruger compeed forkert, og det er trist, da det netop er så godt når
man bruger det korrekt. (Desuden er det ikke helt billigt så vidt jeg
husker).

Du kan få Compeed på apoteket, men sikkert også i andre butikker.

God bedring

[1] Måske ikke mange, men i hvert fald nogle

--
Ole Tranberg

Fra : Ally

Dato : 02-10-02 18:31

Hej Ole!

On 02 Oct 2002 15:58:15 +0200, Ole Tranberg <olebole@nospam.dk> wrote:
> [...]
>bruger compeed forkert, og det er trist, da det netop er så godt når
>man bruger det korrekt. (Desuden er det ikke helt billigt så vidt jeg

Tusind tak for hjælpen! Jeg stormer ud til apoteket i morgen efter en
pakke Compeed.

Jeg kan til orientering oplyse, at skoene ER smidt ud

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com