Ny strømforsyning.....
Fra : Keld Rosenberg

Dato : 02-10-02 14:01

Hej NG

Min strømforsyning knaldede af i nat...

Den skal drive en pc m 2 diske, dvd drev samt diskettedrev... plus et
standard AMD proccesseret motherboard..

Hvor stor bør den nye være ??

Mvh Keld

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-10-02 14:14

"Keld Rosenberg" <keld_rosenberg@hodmail.com> crashed Echelon writing

> Min strømforsyning knaldede af i nat...
>
> Den skal drive en pc m 2 diske, dvd drev samt diskettedrev... plus et
> standard AMD proccesseret motherboard..
>
> Hvor stor bør den nye være ??

Std. idag er min. 300W, men du kan måske være heldig at dit system kan med
mindre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 02-10-02 14:21

> Std. idag er min. 300W, men du kan måske være heldig at dit system kan med
> mindre.

Men der er vel ikke rigtig nogen god grund til at forsøge sig med mindre

mvh

300 W psu
800MHz Athlon TB
2 HD
2 CD ROM

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-10-02 14:23

Keld Rosenberg wrote:

> Min strømforsyning knaldede af i nat...

Hvordan?

> Den skal drive en pc m 2 diske, dvd drev samt diskettedrev... plus et
> standard AMD proccesseret motherboard..
>
> Hvor stor bør den nye være ??

Kommer ret meget an på hvilken processor du har i, og om den skal
overclockes.
En gammel kvali 235W PSU kan nogle gange være nok, andre gange skal der
en 300W PSU til.

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 02-10-02 14:55

> Hvordan?

Der lød et knald....... så jeg går ud fra det var en kondensator i psu'en
der røg..

> Kommer ret meget an på hvilken processor du har i, og om den skal
> overclockes.
> En gammel kvali 235W PSU kan nogle gange være nok, andre gange skal der
> en 300W PSU til.

Jeg går efter en 300 W... jeg overclocker endnu ikke, men det kunne da måske
være værd at overveje..

Tak for svarene !

Mvh Keld

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-10-02 15:30

"Keld Rosenberg" <keld_rosenberg@hodmail.com> wrote in message

> Der lød et knald....... så jeg går ud fra det var en kondensator i psu'en
> der røg..

Det lyder snarere som om det var sikringen.

mvh
Preben

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 02-10-02 19:45

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote in message

> "Keld Rosenberg" <keld_rosenberg@hodmail.com> wrote in message

> Det lyder snarere som om det var sikringen.
>
> mvh
> Preben

Hmmm jeg skruer den fra hinanden i løbet af næste døgn, så må vi se hvad det
egentlig er.... tak for hint'et Preben...

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 02-10-02 22:25

Så fik jeg tingesten flået fra hinanden... det er en ATX 235 watt Hyena
psu...

Og sikringen sidder tilsyneladende fastloddet i bunden af printet så man
ikke kan komme til den...... <bande-bande>

Og der ser ud til at have været et par meget varme komponenter der ligner
kondensatorer.

Så jeg tror lige jeg vil snakke med en mekaniker...

/Keld

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-10-02 22:32

"Keld Rosenberg" <keld_rosenberg@hodmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Min strømforsyning knaldede af i nat...
>
> Den skal drive en pc m 2 diske, dvd drev samt diskettedrev... plus et
> [...]
Jeg ville kigge på noget omkring 400W så er du sikret uanset hvad du putter
i maskinen af diske og kort. Og selvfølgelig ville jeg købe den i low noise
udgave, jo mindre larm jo bedre

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002