Spil til 4-5-årige
Fra : KT

Dato : 02-10-02 09:40

Hejsa.

Jeg har brug for lidt hjælp til gavekøb, og dette ser ud til at være den
rette gruppe
Jeg har en niece på 4 år (5 til april), som jeg allerede nu begynder at
tænke på julegave til. Jeg kunne godt tænke mig at give hende spil - jeg er
selv sådan lidt ludoman light - men hvad skal jeg finde på?
Jeg bladrede ivrigt igennem kataloget fra Toys R us, men til aldersgruppen 4
år fandt jeg næsten kun - oh skræk og gru - diverse batteridrevne gadgets,
der siger lyde, kører rundt eller sparker ud efter stakkels Ali Babba. Jeg
har erfaring med, at ungerne synes, at den slags spil er skidesjove.......i
ca. 10 minutter, og desuden så er jeg jo altså vokset op med en
socialpædagog-mor!! Det betyder altså pædagogisk korrekt, miljøvenligt,
ufarvet og ugiftigt trælegetøj (og fodformede sko, når alle de andre havde
smarte sandaler - hulk!), så hele plastic/batterikonceptet går mig altså
noget på.
Problemet er, at jeg ikke lige kan huske, hvad jeg selv syntes var sjovt at
spille i den alder. Ludo & Monopoly Jr. virker for kedeligt (og er nok
heller ikke så udfordrende for de små grå), men hvad er der ellers?
Jeg har tænkt lidt på Klodsmajor, men er hun mon gammel nok til det? Jeg har
ikke selv børn, så jeg har ikke helt styr på, hvordan deres finmotorik er i
4-års-alderen.
Desuden skal det også helst være et spil, de voksne gider at spille med
hende uden at gabe kæberne af led.
Nogen idèer?
Hun får i øvrigt også "Det lille Postkontor" (tror jeg, det hedder) - det
tror jeg, hun vil få meget glæde af at sidde og nusse med.
Håber I kan hjælpe mig.

Mvh. Line

Fra : PH

Dato : 02-10-02 11:17

Prøv hos www.gamleskole.dk
JEg har lige fået katalog fra dem, og de har flere gode spil, og så i en god
kvalitet som sidegevinst.

mvh Pia

Fra : Tine Andersen

Dato : 02-10-02 19:54

> [...]
> Hun får i øvrigt også "Det lille Postkontor" (tror jeg, det hedder) - det
> tror jeg, hun vil få meget glæde af at sidde og nusse med.

Musefælden - Ikea har det nogen gange. Det er noget med nogle grønne, gule
og sorte runde dimser, der skal løftes op, uden at fældensmækker - lidt a la
mikado.

Sjovt for alle aldre - hvis ikke hun bliver bange.

Tine